Geworteld en opbouwen

Leave a comment Standard

Zoals u dan Christus Jezus, de Heere, hebt aangenomen, wandel in Hem, geworteld en opgebouwd in Hem, en bevestigd in het geloof, zoals u onderwezen bent; wees daarin overvloedig, met dankzegging.  Kolossenzen 2:6-7 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Kol. 2:4-15

Zodra we een kind van God geworden zijn, is onze status veranderd. Als we de Here Jezus hebben aangenomen als onze Herder en Verlosser, gaan we aan de wandel. In Hem, dat is iets anders dan met Hem. Als we in Hem wandelen, staan we eigenlijk in Zijn schoenen. Of op Zijn schoenen, zoals je misschien vroeger met je vader danste. Hij bewoog en jij bewoog mee, zonder iets te doen, zonder inspanning en je zwierde door de kamer. Dat is wat anders dan toen je in de schoenen van je vader of moeder stapte, die waren je te groot en meestal viel je, bovenop je neus!

Wij mogen weten dat we geworteld zijn in de Here Jezus. Psalm 1 zegt dat ook zo mooi, als een boom gepland aan waterstromen, die zijn vrucht geeft op zijn rijd en waarbij alles gelukt! En we moeten opgebouwd worden in het geloof. Geloof waardoor we gered zijn, maar ook de gave van geloof, waardoor we bergen kunnen verzetten. Door je voeten op die van de Here te zetten, kunnen we wandelen en groeien in geloof. Geloof is als een spier, als je die traint wordt het sterker. Als je er niks mee doet, blijft het zoals het is. Daarom is het goed om in geloof uit te stappen, risico’s te nemen, want dan pas gaat het groeien. Als je alleen maar gaat wachten totdat het groot genoeg is, zul je het nooit gaan doen. Maar juist in het doen, ga je groeien en ga je zien hoe God ook jou, ja júist jou, wil gebruiken, zoals Hij àl Zijn kinderen wil gebruiken om Zijn heerlijkheid te verspreiden. En als je op de voeten van de Here Jezus gaat staan, kom je op plaatsen, waar je nooit had gedacht te zullen komen. Als je dan geloven nog saai vindt, weet ik het niet meer! Dat je dan overloopt van dankzegging mag vanzelfsprekend heten.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.