Eerst

Leave a comment Standard

Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft.’ ‭‭1 Johannes‬ ‭4:19‬ ‭HSV‬‬

Lezen 1Joh.4:7-21

In Dordrecht al sinds jaar en dag op de muur van de baptistengemeente: God is liefde en iedereen die in de bus naar Dubbeldam zit leest dat op ooghoogte.

Johannes wordt wel de apostel der liefde genoemd, omdat niemand het er zo vaak over heeft als hij. Maar het is dan ook een belangrijk onderwerp. De Beatles zongen het al: All you need is love. En dat is zo. Want mensen die al vanaf hun jeugd te maken hebben met gebrek aan liefde, worstelen daar hun hele leven mee, tenzij er een impartatie komt van Gods onvoorwaardelijke liefde. Joh.3:16 zegt het zo duidelijk: zo lief had God de wereld, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon, de Here Jezus, gegeven heeft, opdat iedereen, die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. En voor het woordje wereld mag je je eigen naam invullen, het enige wat wij hoeven doen is dus geloven, onszelf aan Hem toevertrouwen en dan ben je gered. (Nog nooit gedaan? Ga dan naar www.gratisgeschenk.nl)

Dan ligt er nog een wereld voor je open, die je ontdekt als je gevuld wordt met de Heilige Geest, maar het begint met die stap. En het initiatief is dus van God, de Vader uitgegaan, omdat Hij liefde is.

‘Hoe kan God liefde zijn, kijk naar de wereld om je heen?’ hoor je wel eens zeggen. Dat is wel makkelijk om God de schuld te geven van de dingen die wij mensen verkeerd gedaan hebben, niet? En dan heb ik het niet eens over de werken van de boze.

Maar wij kunnen God alleen maar liefhebben, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad. Onvoorwaardelijk. Toen wij nog zondaren ware, stierf de Here Jezus al aan het kruis, opdat we gered konden worden. Dat is het kostbare evangelie van de Here Jezus Christus. Dat gaat ervoor zorgen dat er in Europa 100 miljoen zielen gered gaan worden, zoals men hier op de Mission Possible Europe conferentie geloven. Europe Shall Be Saved, is de slogan en de proclamatie, die je in je agenda kunt zetten om 17u, elke dag, om die te proclameren, want het gaat niet zonder gebed, noch zonder de kracht en het vuur van de Geest, maar ook niet zonder de bereidheid om er op uit te gaan, in het groot naar de naties, in het klein naar je buren, collega’s, familie etc. En het is de liefde van Christus die ons drijft om het verlorene te zoeken en het te redden. Want zoals Hij is, zijn wij in de wereld!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.