Vernieuwing van denken

Comments 2 Standard

En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word innerlijk veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is.  Romeinen 12: 2 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom.1:1-8

We hebben en een metamorfose nodig, een ‘make-over’ en wel in ons denken. Metamorfose, dat is wat er staat bij verandering. Totaal anders zijn dan de wereld. Natuurlijk heeft dat te maken dat we ons niet moeten inlaten met de zondige praktijken, die men in de wereld doet, maar het heeft ook te maken met je denken.

Dat is geestelijke strijd, want die vindt vaak plaats in onze gedachten. Deze tekst laat zo mooi zien wat God voor plannen met ons heeft: het goede, welbehaaglijke (voor God) en het volmaakte, met minder hoeven we dus geen genoegen te nemen. Dat is al verandering 1 in ons denken.

We denken dat we nederig zijn als we sober en ingetogen leven, maar God heeft het beste met je voor en ook voor je klaarliggen. De beste partner, de beste gezondheid, het beste van noem maar op. Want we zijn Zijn kinderen. Of koop jij ook troep voor je kinderen om ze mee te laten spelen? Ouwe, afgetrapte rommel? Nee toch? Zo wil onze hemelse Vader dat ook niet voor ons, Zijn kinderen. Dus geeft God ook geen ziekte als je hebt gezondigd, als straf. Ziekte kan wel een gevolg van de zonde zijn, omdat je buiten Zijn beschermende Handen bent gekomen en daardoor een open deur hebt waardoor je de ziektemachten hebt uitgenodigd, maar die komen nooit van God. Hij wil het beste voor Zijn kinderen. Dus sluit die deur, bekeer je van de zonde, neem Zijn genade en vergeving aan en stuur de ziekte weg in Jezus Naam. Iemand zei laatst; Goddelijke genezing is voor de ongelovigen, goddelijke gezondheid is voor de gelovigen en ik denk dat daar een grote kern van waarheid in zit. Maar we hebben ook niet overal het antwoord op, hou me ten goede.

Van veel dingen weten we het gewoon niet, en moeten we het mysterie ook het mysterie laten zijn. Maar dit mogen we wel weten: Gods plannen zijn goed met ons! Dat is dus je denken vernieuwen. Niet denken als de wereld, die maar vindt dat God er een zooitje van maakt in de wereld, terwijl die wereld zelf niets met God of gebod te maken wil hebben, lekker makkelijk. Nee, God is goed en juist als we dat niet ervaren kunnen we dat proclameren, God IS goed en Hij heeft een geweldig plan met ons leven. Tof he?

—————————————————-—————————————————————

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Gaat het dit jaar wel lukken. Courage (terug) in de top 1008. Stem vandaag! https://www.grootnieuwsradio.nl/top1008/stem

* Wil je ons steunen? Dat kan eenvoudig: https://bunq.me/helponsoogsten

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

2 gedachtes over “Vernieuwing van denken

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.