Luisterrijk

Leave a comment Standard

Nu dan, o onze God, wij loven U en prijzen Uw luisterrijke Naam.

1 Kronieken 29:13 (HSV)

Lezen: 1 Kronieken 29:10-21

David is aan het einde gekomen van zijn leven en regelt nog even een paar zaken, met name die van de bouw van de tempel. Hij mocht die niet bouwen vanwege het vele bloed aan zijn handen, maar zijn zoon Salomo wel. Hij is niet jaloers, maar regelt gewoon dat de jonge koning kan beginnen. Naast dat hij zelf heel veel al gegeven heeft en heeft aan laten rukken, doet hij een beroep op de vrijgevigheid van het volk, dat dan ook flink in de buidel tast. Want ze bouwen niet zomaar een burcht voor mensen, maar een Tempel voor de HERE en voor Zijn heerlijkheid.

Dan gaat hij het volk voor in lofprijzing en dankzegging, zoals alleen hij dat kan. Hij is niet alleen de strijder en de koning, maar ook de Psalmist, die zulke mooie juweeltjes geschreven heeft dat mensen vandaag de dag nog worden getroost en bemoedigd door de psalmen die hij schreef.

En hij zegt: nu dan onze God, wij loven en prijzen Uw luisterrijke naam. Gods Naam, dat is Hijzelf, luisterrijk, dat is Zijn heerlijkheid. Het woord wordt ook gebruikt voor sieraad, voor iets kostbaars. Daarom wil de duivel Gods Naam ook zo ontheiligd hebben en vloeken de mensen, vaak zo ondoordacht, ze weten niet wat ze zeggen en de duivel lacht. Maar wij, wij houden de Naam van onze God hoog, want de Naam van de Here is een sterke toren, en zijn naam is kostbaar. Zowel de Naam van de Vader, als van de Zoon. Daarom, draag zijn naam, christen, dan ook met ere en maak die niet te schande.

Want het zal zijn dat iedereen, die de Naam van de Here aanroepen behouden, zalig, gered zal worden. Daarom is er kracht in die Naam, moeten ziekte en duivelse machten wijken voor die Naam. De Naam van God is luisterrijk, je kunt er naar luisteren en je wordt er rijk, beter van. Daarom moeten we die Naam loven en prijzen, zo vaak we kunnen en ZIjn daden verkondigen, elke mogelijk gelegenheid mar weer. Want Hij is het waard!

—————————————————-—————————————————————

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Gaat het dit jaar wel lukken. Courage (terug) in de top 1008. Stem vandaag! https://www.grootnieuwsradio.nl/top1008/stem

* Wil je ons steunen? Dat kan eenvoudig: https://bunq.me/helponsoogsten

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.