Overwinning

Leave a comment Standard

Maar God zij dank, Die ons de overwinning geeft door onze Heere Jezus Christus. | 1 Korinthe 15:57(HSV)

Lezen: 1Kor.15:50-58

Wij, als kinderen van God, hebben de overwinning over machten van dood, ziekte en hel, dat zegt onze tekst van vandaag. De afsluiting van Paulus over het al dan niet geloven in de Opstanding van de Here Jezus. Want we geloven niet alleen in de Here Jezus, Die zo’n 2000 jaar geleden op aarde rondwandelde, nee, we hebben een levende Heiland, een levende God de Vader en een levende Heilige Geest! Want Jezus leeft in eeuwigheid en Hij is niet veranderd. Wat Hij toen deed, doet Hij ook nu, alleen zijn wij nu Zijn Lichaam, de gemeente op aarde. Dus moeten wij Zijn werken doen, zoals Hij ons beloofde in Joh.14:12, is dat niet geweldig?

Vanuit die Opstandingskracht, die de overwinning behaalde aan het kruis en bij het open graf, kunnen we weten dat we te maken hebben met een overwonnen vijand. Daarom hoeven we niet meer bang te zijn voor de dood, de angel is eruit, wij sterven niet, maar gaan over naar een ander leven. Als we ons het eigendom weten van de Here Jezus, dat Hij ons heeft gekocht en betaald met Zijn dierbaar bloed. Ik leef, omdat mijn Heer is verrezen, door Hem heeft zonde gaan macht over mij, zegt een oud Opwekkingslied (169) en dat is waar.

Maar waar is dan ons overwinningsleven? Dan klagen we niet, maar binden we de strijd aan en leven we als kampioenen. Maar ik zie nog zoveel lijdzaamheid om me heen. Kom aan, herpak je, je hebt de overwinning, die is al behaald, leef daaruit en versla je vijand. Die overwinning is niet (alleen) straks, die is nu! Word je geplaagd, getreiterd, aangevallen, leef je onder de aanval! Prijs de Heer, blijkbaar ben je belangrijk voor de vijand, dat hij je probeert te intimideren, maar we zijn de kampioenen, we hebben, door Jezus de overwinning! Laten we daarom juichen, ook al staan de muren nog overeind, want onze overwinningskreet doet de muren vallen, halleluja!

—————————————————-—————————————————————

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Gaat het dit jaar wel lukken. Courage (terug) in de top 1008. Stem vandaag! https://www.grootnieuwsradio.nl/top1008/stem

* Help je ons om de boekjes Doeltreffend Bidden bij elkaar te krijgen Dat kan eenvoudig: https://bunq.me/helponsoogsten

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.