Generatie op generatie

Leave a comment Standard

‘Want de HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is voor eeuwig, Zijn trouw van generatie op generatie.’

Psalm 100:5 HSV

Lezen: Psalm 100

Even in de herhaling, want deze Palm hadden we vorige week ook al, maar dat geeft niet. Herhaling betekent dat het (nog) beter blijft hangen.

Vandaag dus het laatste vers van deze korte, maar krachtige psalm. Een tekst die we wel vaker in de Bijbel tegenkomen.

Je hoort wel eens mensen praten over generatievloeken en die zijn er zeker, maar gelukkig is er ook een generatiezegen. Want de tekst, uit de tien geboden, over het derde en het vierde geslacht, wordt gevolgd door ‘maar doe barmhartigheid aan duizenden aan hen die Mij lief hebben en Mijn geboden onderhouden’

Zo kunnen we zelf bepalen wat we doorgeven aan onze kinderen, de zegen of de vloek!

En ja, God is trouw, iedere dag kunnen we dat weer ervaren, zelfs als wij ontrouw zijn, is Hij dat, want Hij kan Zichzelf niet verloochenen. Wat dienen we toch een geweldige en lieve God, Die in de Here Jezus Christus, onze Vader wil zijn.

Zijn goedertierenheid, dat is Zijn goedheid, die hebben we ervaren toen we vanmorgen weer wakker werden en onze ogen opendeden. Een nieuwe dag ligt weer voor ons, wat zal die ons brengen?

Wat het ook is: met deze lofrede kunnen we die dag tegemoet zien: want de Here is goed! En Zijn trouw voor eeuwig. Misschien is dat gisteren nog wel in je kerk voorgedragen, dat Hij het werk van Zijn handen niet laat varen, maar trouw is tot in eeuwigheid. En dat is zo waar. Hij is goed, Hij is trouw, Hij doet wat Hij belooft. Wat willen we nog meer. Wat de dag ook brengt, de Here is goed. Het is een belijdenis, een proclamatie, zelfs in tijden van nood, als we het misschien niet ervaren, dan zegt ons geloof: aar de Heer is goed, Zijn goedheid en Zijn trouw zijn tot in eeuwigheid, amen.

Zullen we zo de dag ingaan, vol vertrouwen en geloof?

—————————————————-—————————————————————

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Gaat het dit jaar wel lukken. Courage (terug) in de top 1008. Stem vandaag! Vandaag de laatste kans https://www.grootnieuwsradio.nl/top1008/stem

* Help je ons om de boekjes Doeltreffend Bidden bij elkaar te krijgen Dat kan eenvoudig: https://bunq.me/helponsoogsten

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.