Geloven en belijden

Leave a comment Standard

‘Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot zaligheid.’

Romeinen 10:10 HSV

Lezen: Rom.10:4-17

De Bijbel is heel duidelijk hoe je tot redding, behoud, zo je wilt zaligheid, moet komen. De Romeinen brief bij uitstek, leent zich daar uitstekend voor. Het is dan ook niet verwonderlijk dat alle tekstgedeelten, die we bij het Zielenwinnend Script gebruiken, uit de Romeinenbrief komen. Deze staat er niet in, maar wordt gepraktiseerd. Want eerste leggen we het evangelie uit in de Romeinse Weg (teksten uit Romeinen), dan bidden we voor hen, dat Jezus hun hart opent en vragen we hen om Hem in hun hart uit te nodigen, hardop en met hun hart en dat is dus deze tekst. En wanneer mensen dat doen is het feest in de hemel,omdat er weer een zondaar is, die zich bekeert.

Daarom is Gods Woord ook zo krachtig, omdat het gewoon praktisch is. Gewoon doen wat er staat. Dus niet alleen luisteren, maar ook doen. Luisteren en horen hebben een verschillende betekenis. Bij luisteren denken we ook meteen aan gehoorzamen. Daarom zeg je tegen je kinderen dat ze moeten luisteren, dat is doen wat je zegt. Zo is het met de Bijbel ook. We kunnen wel horen, en dat is nodig, want het geloof is door het gehoor en het gehoor is door het Woord van God (vers 17), maar we moeten het ook doen, dus in praktijk brengen.

Stilletjes in Jezus geloven en er nooit voor uit durven komen hoort daar dus niet bij. We moeten het hardop doen, met geluid. Als mensen in hun gedachten het gebed om redding meebidden, rekenen we hen niet mee voor de statistieke, omdat niet aan dit laatste is voldaan. God gaat dan zeker nog een weg met hen, maar ze zijn er nog niet…..

Met je hart geloven en met je mond belijden dat Jezus Heer is en God Hem uit de dood heeft opgewekt. Daarom is het geloof in de opstanding zo belangrijk en kunnen we niet samenwerken met mensen die dat basale ontkennen. Want het geloof in Jezus opstanding maakt deel uit van je redding, net zozeer als het feit dat Hij je Heer is, de Kurios, de Allerhoogste in je leven.

En het aanbod van Gods genade geldt voor iedereen, want allen die Hem (de Here Jezus) aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om Kinderen van God te worden (Joh.1:12) Je kunt je hele leven al in de kerk zitten en nog niet gered zijn, of je kunt op straat boodschappen aan het doen zijn en een evangelist in de armen lopen, die je tot Jezus leidt. Daarom is ook mijn vraag aan u/jou vandaag: Stel dat als je nu zou sterven, zou je zeker weten, zonder twijfel, voor de volle 100 % dat je naar de hemel zou gaan? Als je daar niet volmondig ja op kunt antwoorden, omdat je in de Here Jezus gelooft en Hem belijdt, ga dan naar www.gratisgeschenk.nl en doe het vandaag nog. Want niemand mag sterven zonder Jezus!

Ik zal dat nader uitleggen volgende week vrijdag op Groot Nieuw Radio, tijdens ‘Op weg met de Bijbel’ van Transworld Radio van 22-22;30u – (althans dat is de planning) heb je nog ongelovige vrienden, familie etc. Attendeer ze dan op die uitzending, het zou hun redding kunnen zijn….

—————————————————-—————————————————————

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Help je ons om de boekjes Doeltreffend Bidden bij elkaar te krijgen Dat kan eenvoudig: https://bunq.me/helponsoogsten

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.