Licht uit de duisternisy

Leave a comment Standard

Want God, Die gezegd heeft dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is ook Degene Die in onze harten geschenen heeft tot verlichting met de kennis van de heerlijkheid van God in het aangezicht van Jezus Christus.  2 Korintiers 4:6(Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2Kor.4:1-6

Waar het licht schijnt, moet de duisternis verdwijnen. Dat is in het natuurlijke zo, maar het is zeker waar in het geestelijke. Nadat God de hemel en de aarde gemaakt had in het begin, (Gen.1:1) en satan in opstand was gekomen en uit de hemel op de aarde was geworpen,(Openb.12) was deze woest en ledig. En er lag duisternis op de watervloed (Gen.1:2) Het eerste wat God dan doet is licht scheppen, ‘Er zij Licht’ en er was licht. Licht is een kenmerk van Gods Koninkrijk, daar horen geen duistere praktijken, die het daglicht niet kunnen verdragen bij. Satan is de heer van het rijk der duisternis en hij wil juist dat mensen in het donker leven. We zien dan ook in vers 4, waar hij de god van deze wereld wordt genoemd, dat hij bij de ongelovigen de ogen bedekt heeft, zodat ze de waarheid van het evangelie niet kunnen zien. In het boekje Doeltreffend Bidden Voor Verloren Mensen, waar we afgelopen week, mede dankzij jullie giften er 4000 van hebben kunnen bestellen, leren we hoe we die bedekking moeten weg bidden.

Maar het Licht der wereld verscheen, toen de Here Jezus op aarde kwam en Zijn licht liet schijnen. En Hij gaf ons de opdracht om, op onze beurt, weer het licht der wereld te zijn. Dat kan, omdat, zoals Paulus het hier schrijft, Hij in onze harten geschenen heeft, met de kennis van de heerlijkheid van God. We schijnen dus niet ons eigen licht, maar met dat van Hem. En dat kan al door de blik waarmee we naar mensen kijken, veroordelend, of liefdevol. Jezus is niet gekomen om de mensen te veroordelen, maar om ze te behouden, en aangezien we dezelfde missie hebben als Hij, is dat ook onze taak. Jezus wees niemand af, Hij wenkte, ‘kom maar bij Mij, Ik geef je rust!’

Zo mogen ook wij dat doen naar de mensen, die de rest van de wereld misschien uitkotst, kom maar bij Jezus, Hij alleen kan je helpen, Hij is het antwoord op iedere vraag, op elk probleem! Geloven we dat? Dragen we dat uit?

Laten we onze lamp niet onder een korenmaat zetten, verbergen, maar helder schijnen in deze duistere wereld, want die heeft het zo nodig. Niet alleen in de donkere dagen voor Kerst, maar iedere dag.

Heer, laat mij vandaag Uw Licht mogen zijn waardoor mensen de Here Jezus gaan zien. Dank U voor Uw Licht in mijn hart, dat schijnt omdat ik U heb leren kennen, amen

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf afgelopen vrijdag 10 weken lang te horen op https://www.grootnieuwsradio.nl/ op vrijdagavond van 22-22:30u, in het programma Op weg met de Bijbel

* Die van afgelopen vrijdag gemist? Luister hier terug: https://ssl.streampartner.nl/?usertoken=onda461d2f9e8028ec&itemtoken=7fecc336c79c8019&comments=disable&image=https://www.grootnieuwsradio.nl/l/library/download/113746/headerstapover_opwegmetdebijbel.png

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.