Kracht Gods tot behoud

Leave a comment Standard

‘Want ik schaam mij niet voor het Evangelie van Christus, want het is een kracht van God tot zaligheid voor ieder die gelooft, eerst voor de Jood, en ook voor de Griek.’

Romeinen 1:16

Lezen: Rom.1:8-17

Dit is,zoals je misschien wel weet, zo’n beetje mijn lijftekst. Tevens de basis voor de evangelisatie training die we geven. (Www.krachtevangelidatie.tk) Want het is zo met het evangelie dat het, mits het geladen is met de Heilige Geest, de kracht van God is. Het is in staat mensenlevens radicaal te veranderen. Van drugsverslaafde tot evangelist, van zondaar tot heilige, van bestemd voor de hel, naar op weg naar de hemel. En is het is niet alleen de kracht tot zaligheid, tot redding, het is de kracht tot behoud,- Grieks: soteria- en dat is ook bevrijding en genezing. En het is die verkondiging, de de Here Zelf bekrachtigt met tekenen en wonderen zoals Markus 16:20 zegt.

Daarom weiger ik me op me voor dat geweldige evangelie te schamen. Het evangelie wat de komende dagen weer zal klinken in menige Kerst(nacht)dienst, op TV op radio, maar die soms ook al klinkt in de supermarkten in de vorm van kerstmuziek. Je kunt van Kerst vinden wat je wilt, dat we het op een andere datum moeten vieren, met Loofhuttenfeest, zoals sommigen zeggen, de stal zou dan een loofhut geweest kunnen zijn, maar het is het feest bij uitstek wat zich leent voor de verkondiging van dat evangelie.

Maar schamen we ons ervoor? Vinden we het gek om er voor uit te komen dat we bij Jezus horen, zoals Petrus dat deed? Zijn we duikbootchristenen, die alleen op zondag boven water komen?

Wanneer we vervuld zijn, gedoopt, zo je wilt, met de Heilige Geest, dan hebben we die gekregen om kracht te ontvangen om getuigen te zijn (Hand 1:8) De eerste tekenen dat je vervuld bent met de Heilige Geest is niet het spreken in tongen, maar het effectief getuigen zijn van Jezus. En dat kunnen we, omdat we zo’n krachtig, met dynamiet geladen, evangelie hebben. Geen slappe prediking, maar een radicale omkeer. Opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leeft. Zo’n boodschap gun je toch iedereen? Want niemand mag sterven zonder Jezus…..

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf vorige week vrijdag 10 weken , met een kerststop na volgende week, lang te horen op https://www.grootnieuwsradio.nl/ op vrijdagavond van 22-22:30u, in het programma Op weg met de Bijbel

* Die van afgelopen vrijdag gemist? Luister hier terug: https://ssl.streampartner.nl/?usertoken=onda461d2f9e8028ec&itemtoken=ac5cc5800a9add9a&comments=disable&image=https://www.grootnieuwsradio.nl/l/library/download/113746/headerstapover_opwegmetdebijbel.png

* Die van vorige week: https://ssl.streampartner.nl/?usertoken=onda461d2f9e8028ec&itemtoken=7fecc336c79c8019&comments=disable&image=https://www.grootnieuwsradio.nl/l/library/download/113746/headerstapover_opwegmetdebijbel.png

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.