De naam Jezus

Leave a comment Standard

‘en zij zal een Zoon baren, en u zult Hem de naam Jezus geven, want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.’

Mattheüs 1:21 HSV

Lezen: Mat.1:18-25

Er kon beslist geen misverstand over bestaan, dat de Zoon van Maria en Jozef (als adoptief vader) Jezus, Jeshua, moest zijn. Zowel Jozef, in dit bijbelgedeelte, als Maria in Lukas 1:31 horen deze boodschap van een engel. De ene in een droom, de ander lijfelijk. Want, wordt erbij gezegd: Hij zal Zijn volk redden van hun zonden.

En er is nogal wat te doen over de naam van Jezus. Het betekent wat het zegt: de Heer geeft redding. Maar is het je wel eens opgevallen dat wanneer iemand vloekt, hij nooit de naam van boeddha, Shiva, Krishna of weet ik veel wat voor andere (af)goden er nog zijn, noemt? Het is altijd de Naam van Jezus. De duivel is er dan ook alles aan gelegen om die naam belachelijk te maken en hem te misbruiken. Waarom? Omdat hij als de dood is voor die naam. Want bij juist gebruik van die Naam, weet hij dat hij benen moet maken. Ook van de gevolgen van de zonde, die door de satan in de wereld zijn gekomen, is die naam een verschrikking. Want ziekte moet wijken voor de Naam van Jezus, dood moet wijken, in de naam van Jezus, er is redding in de naam van Jezus, genezing in de naam van Jezus, bevrijding in de naam van Jezus. De demonen sidderen alleen al bij het geluid van die Naam. Jezus, mijn Lelie der vallei, mijn Zoete Roos van Saron, Jezus! Dat zong Andrae Crouch al jaren geleden in de Carnegie hall en het heeft nog niet aan kracht verloren.

Jezus, de Naam boven alle Naam, want er is onder de hemel gaan andere naam gegeven waardoor wij moeten, ja je leest het goed, moeten zalig worden, dan de naam van Jezus. Daarom is die Naam mij zo lief, omdat ik weet dat er kracht is in die Naam, dat er liefde is in de Naam en die openbaarde zich aan het kruis van Golgotha. Gebruik die naam dan met ere, maar ook met autoriteit en wonderen en tekenen zal je zien gebeuren.

Engelen waakten erover, dat de zoon van God, de juiste Naam kreeg. Want Hij is het, God Zelf, die ons redt, van de zonde, maar ook van de gevolgen daarvan. Geen enkele andere god koos ervoor te sterven, opdat mensen zouden leven, dan alleen de Here Jezus. Wat en liefde wat een kracht in die naam.

Die naam is naar waarheid mijn Jezus ook waard,

want Hij kwam om zalig te maken op aard.

Zo lief had Hij zondaars dat Hij voor hen stierf,

genade bij God, door. Zijn zoenbloed verwierf.

Ken je die Naam, (die persoon), nog niet.

Die Naam, draagt mijn Heiland,mijn lust en mijn lied!

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf vorige week vrijdag 10 weken , met een kerststop na volgende week, lang te horen op https://www.grootnieuwsradio.nl/ op vrijdagavond van 22-22:30u, in het programma Op weg met de Bijbel

* Die van afgelopen vrijdag gemist? Luister hier terug: https://ssl.streampartner.nl/?usertoken=onda461d2f9e8028ec&itemtoken=ac5cc5800a9add9a&comments=disable&image=https://www.grootnieuwsradio.nl/l/library/download/113746/headerstapover_opwegmetdebijbel.png

* Die van vorige week: https://ssl.streampartner.nl/?usertoken=onda461d2f9e8028ec&itemtoken=7fecc336c79c8019&comments=disable&image=https://www.grootnieuwsradio.nl/l/library/download/113746/headerstapover_opwegmetdebijbel.png

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.