Gods liefde geopenbaard

Leave a comment Standard

1 Johannes 4:9 Hierin is de liefde van God aan ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon in de wereld gezonden heeft, opdat wij zouden leven door Hem.(HSV)

Lezen: 1Joh.4:7-21

>> Luister je vanavond om 22u weer naar www.grootnieuwsradio.nl – Op weg met de Bijbel?<

Het feest van Kerst staat voor de deur, je kunt er niet omheen, als zou je het willen. Overal is er een en al bedrijvigheid. Ook waar ik werk, iedereen wil voor de Kerst nog voer voor zijn dieren en dat is nog een heel gepuzzel.

Maar het is past echt feest als je weet wie Jezus is. De oneliner: Zonder Jezus is je Kerst-mis, is een waarheid zo groot als morgen heel de dag. Want als Kerst alleen maar draait om gezelligheid, lekker eten en drinken enz. dan is het zo leeg en net zoveel waard als het afval wat er na de maaltijd over blijft. Vroeger ging dat naar de varkens, maar dat mag tegenwoordig niet eens meer…

Want Kerst is het feest van de openbaring van Gods Liefde, omdat Hij Zij Zoon, Zijn Eniggeborene zond om die over te geven, als losprijs, opdat wij zouden leven, door Hem. Met Jezus heb je pas echt leven, zonder Jezus ben je al dood. De wereld wil ons anders laten geloven. De statistieken lijken het uit te wijzen, maar wij weten beter, want de poorten van de hel zullen de gemeente niet kunnen overweldigen . Lopen hier de kerken leeg, elders in de wereld is er opwekking, komen er duizenden tot geloof alleen al op 1 avond en is Gods kracht zichtbaar. Daar kunnen we naar verlangen, maar we kunnen het ook in werking stellen. Wacht niet op een beweging van God, wees een beweging van God. Door de kracht van de Heilige Geest in ons, de Opstandingskracht, kunnen we dat.

Als het goed is wordt vanavond op Groot Nieuws Radio mijn bijbelstudie over de doop in de Heilige Geest uitgezonden. Als je die kracht nog mist, of er meer van wil weten, luister dan, want Hij is onmisbaar.

Door de Heilige Geest kunnen wij de wereld laten zien wie Jezus is en dat Hij Dezelfde is tot in eeuwigheid. Wees iemand, die Jezus, de Openbaring van Gods liefde, openbaart, ook vandaag!

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf vorige week vrijdag 10 weken , met een kerststop na volgende week, lang te horen op https://www.grootnieuwsradio.nl/ op vrijdagavond van 22-22:30u, in het programma Op weg met de Bijbel

* Die van afgelopen vrijdag gemist? Luister hier terug: https://ssl.streampartner.nl/?usertoken=onda461d2f9e8028ec&itemtoken=ac5cc5800a9add9a&comments=disable&image=https://www.grootnieuwsradio.nl/l/library/download/113746/headerstapover_opwegmetdebijbel.png

* Die van vorige week: https://ssl.streampartner.nl/?usertoken=onda461d2f9e8028ec&itemtoken=7fecc336c79c8019&comments=disable&image=https://www.grootnieuwsradio.nl/l/library/download/113746/headerstapover_opwegmetdebijbel.png

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.