Uitstorten

Leave a comment Standard

Daarna zal het geschieden dat Ik Mijn Geest zal uitstorten op alle vlees: uw zonen en uw dochters zullen profeteren, uw ouderen zullen dromen dromen, uw jongemannen zullen visioenen zien. Ja, zelfs op de dienaren en op de dienaressen zal Ik in die dagen Mijn Geest uitstorten.  Joel 3:1-2 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Joel 2:28-32

4 dagen na Kerst is het al weer Pinksteren volgens onze dagtekst en waarom niet. er zijn linken te leggen tussen Kerst en Pinksteren. Want is Kerst de viering van de komst van de Here Jezus, Pinksteren is dat van de Heilige Geest. En zei de Here Jezus Zelf niet dat het beter was dat Hij zou gaan, omdat anders de Geest niet zou komen? En was de komst van het Kind voor velen een gruwel, de komst van de Heilige Geest is dat, in een ander opzicht, eveneens. Want de Heilige Geest is voor velen nog een grote onbekende, wel van gehoord, maar geen relatie mee, en dat hebben vele ongelovigen ook nog met Jezus. En onbekend maakt onbemind, zegt het spreekwoord….

Maar Joel profeteert midden tussen allerlei onheils profetieën dat God Zijn Geest zal uitstorten op alle vlees, dus op zowel mannen als vrouwen, zonen en dochters zullen profeteren en ouden zullen dromen dromen, visioenen zien. Zelfs op dienaren en dienaressen, dus op het werkvolk, de gewone mens, komt God met Zijn Geest. Hij is dus voor iedereen beschikbaar. Iedereen die naar kracht verlangt in zijn leven, die meer wil dan alleen maar op zondag christen zijn, iedereen die verlangt naar een bovennatuurlijk leven met een bovennatuurlijk God. De profetieën en de dromen en visioenen zijn maar een gedeelte van het bijzondere werk dat de Heilige Geest in ons wil doen: genezingen, krachten, wonderen, nieuwe tongen, de tekenen die de gelovigen heen te volgen volgens Markus 16 , het is allemaal beschikbaar door de Heilige Geest. Wanneer we in Hem gedoopt zijn, wanneer Hij over ons is uitgestort dan is ons leven nooit meer hetzelfde, dan staan we in vuur en vlam voor de Here Jezus! Dan kunnen we niet meer over Hem zwijgen, maar loopt onze mond over waar ons hart vol van is. Volgende week vrijdagavond vertel ik daar meer over op Groot Nieuw Radio, in het programma ‘Op weg met de Bijbel’ om 22:00u.

Maar wil je die Heilige Geest ontvangen? Vraag dan of Hij in je leven komt, nodig Hem uit, want de Here Jezus zei dat we Hem zullen ontvangen als we Hem erom vragen. (Lukas 11:13) Stel je open en ontvang Zijn Geest.

Je kunt dit bijvoorbeeld bidden:

Lieve Here Jezus, ik hou van U, U alleen wil ik dienen. Vul mij met Uw Heilige Geest, doorstroom mij met Uw Geest, doordrenk mij met Uw Geest. Ik ben beschikbaar, maakt U mij bekwaam en laat mij een tempel zijn van Uw Geest. Doop mij met Uw Heilige Geest, opdat U zichtbaar in mij zult worden, tot eer van Uw Naam! Amen

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.