Belijden

Comments 2 Standard

‘Al wie belijdt dat Jezus de Zoon van God is, God blijft in hem, en hij in God.’

1 Johannes 4:15 HSV

Lezen: 1 Johannes 4: 7-21

Belijden in het Grieks betekent hetzelfde zeggen, als God in dit geval. Onze redding en onze hoop staat of valt met het feit of we geloven dat Jezus de Zoon van God is. Dat Zijn maagdelijke geboorte uit Maria daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. De duivel probeert dat te stelen met boeken als de Da Vinci code, de Islam ontkent dat, omdat men zegt dat Maria verkracht is door een romeinse soldaat en dat Allah geen zoon heeft. Dat klopt, want lieve mensen, laat je niet misleiden, Allah en JHWH zijn niet hetzelfde, want JHWH heeft wel een Zoon en Zijn Naam is Jezus: God redt, weet je nog?. Hoewel er hele stukken uit de bijbel in de Koran terug te vinden zijn, hebben ze niets met elkaar te maken en is Allah niemand anders dan de Verleider, satan himself. Je hoort wel eens mensen zeggen dat we toch dezelfde God hebben, zelfs dominees, maar het is pure misleiding, op weg naar 1 grote wereld godsdienst.

Alleen door het geloof in de Here Jezus, door Zijn genade, worden we behouden, we hoeven daar niets aan toe te voegen. Ook niet het lopen op de zogenaamde ‘smalle weg’, je kent hem wel, die poster waarop de brede weg alle vertier te vinden is en op de smalle weg alleen maar soberheid en saaiheid. Wie zo het geloof in de Here Jezus afschildert misleidt de boel. Want alleen door genade komen we over de eindstreep, sterker nog, zijn we al gered, onze wandel op. de smalle weg en gaan door de enge poort betekent alleen dat we niets mee kunnen nemen, anders kunnen we er niet door. En door genade kunnen we belijden dat Jezus de Zoon van God is, want alleen de Zoon van God, dus God Zelf kon betalen voor onze zonden en in onze plaats gaan staan. Dat is enkel genade. Alles wat je daaraan toevoegt is ballast. Want weer wordt het geloof afgeschilderd als een religie van allemaal regeltjes en wetjes, terwijl het alleen maar genade is wat ons redt. Ken je die genade nog niet, ben je nog steeds aan het prutsen en val je telkens op je gezicht, twijfel je of je behouden bent?

Ga dan naar www.gratisgeschenk.nl en beantwoord de vragen en nodig de Here Jezus uit in je hart. En je zult nooit meer dezelfde zijn. Fijne zondag!

2 gedachtes over “Belijden

  1. Wat een dwaalleer is dit artikel! Het hele punt dat Johannes maakt in 1 Johannes is te wandelen op de smalle weg van rechtvaardigheid..

    1Joh7Lieve kinderen, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, zoals Hij rechtvaardig is.
    8Wie de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt vanaf het begin. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, dat Hij de werken van de duivel verbreken zou.
    9 Ieder die uit God geboren is, doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, omdat hij uit God geboren is.
    10Hieraan zijn de kinderen van God en de kinderen van de duivel te herkennen. Ieder die de rechtvaardigheid niet doet, is niet uit God

    Laat niemand u misleiden mensen. Zijn we dan gered door werken van de wet? Zeker niet! Maar door de Geest, Zijn zaad in ons die vrucht draagt tot rechtvaardigheid (Gal 5, Rom 6, Rom 8)

    Paulus sprekend tegen wedergeboren gelovigen: Rom8:13Want als u naar het vlees leeft, zult u sterven. Als u echter door de Geest de daden van het lichaam doodt, zult u leven.
    14 Immers, zovelen als er door de Geest van God geleid worden, die zijn kinderen van God.

  2. Een nuance aan mijn reactie, na een kort gesprek met de auteur bedoeld hij niet dat we niet ons geloof moeten uitleven, maar dat we niet door de wet rechtvaardigheid kunnen bewerkstelligen. Deze balans wordt in de andere artikelen wel gegeven.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.