Niet verlaten

Leave a comment Standard

‘Laat uw handelwijze zonder geldzucht zijn. Wees tevreden met wat u hebt, want Hij heeft Zelf gezegd: Ik zal u beslist niet loslaten en Ik zal u beslist niet verlaten.’

Hebreeën 13:5 HSV

Lezen: Hebr. 13:1-9

God zorgt, ook in 2019. In elk opzicht, financieel, materieel, gezondheid, Hij is Degene Die zegt dat Hij ons niet zal begeven en niet zal verlaten. Wat een geweldige belofte zo aan het begin van dit jaar. Tegelijkertijd heb je ook zo je vragen. Gisteren werden we opgeschrikt door het overlijden van Henk Kempers, een bevlogen evangelist uit Enschede, die om het leven kwam doordat mensen een vuurkorf op een aanhangwagen gooiden, waarin heel zwaar vuurwerk zat.Hij werd geraakt door een stuk hout en kwam ter plekke om het leven. Hij was betrokken bij het werk onder Roma’s en mocht er velen tot Jezus leiden en discipelen. Hij laat twee kinderen achter. God zorgt, maar dan heb je toch je vragen. Of zoals met onze broeder in de gemeente, een profeet, getroffen door een hersentumor, die we vlak voor kerst hebben begraven.. en wat is er voor hem gebeden. Raak ik mijn geloof kwijt? Zeker niet, maar het is goed om erbij stil te staan dat we God niet in onze broekzak hebben en te maken hebben met een heuse vijand, die erop uit is om te stelen te slachten en te moorden. Daarom is het goed om ons leven bij tijd en wijle onder de loep te nemen. Zijn er dingen waardoor mijn gebed hinder ondervindt en niet boven komt? Hoe komt het dat de hemel soms van koper lijkt en we er niet door lijken te komen?

Onze tekst van vandaag zegt dat we ons niet moeten bezig houden met geldzucht, maar tevreden zijn met wat we hebben, omdat Hij voor ons zorgt, ook in 2019. Zo mogen we dir nieuwe jaar in, vol vertrouwen, vol geloof, dat Hij, zoals vers 13 zegt, gisteren en heden dezelfde is, tot in eeuwigheid. Ondank de omstandigheden, ondanks dat de feiten misschien tegenspreken, maar Hij zal ons niet loslaten en niet verlaten, omdat Hij altijd bij ons, zoals belooft, tot de voleinding der wereld.

—————————————————-—————————————————————

* Luister je a.s. Vrijdagavond ook weer naar ‘Op weg met de Bijbel, op Gert Nieuw Radio van 22u tot 22:30 met Carola Veldhuizen en ondergetekende?

*

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.