Meer genade

Leave a comment Standard

Moge genade en vrede voor u vermeerderd worden door de kennis van God en van Jezus, onze Heere. Immers, Zijn Goddelijke kracht heeft ons alles geschonken wat tot het leven en de godsvrucht behoort, door de kennis van Hem Die ons geroepen heeft door Zijn heerlijkheid en Zijn deugd.  2 Petrus 1:2-3 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2Petr.1:1-15

Ieder mens heeft genade nodig. Wij denken soms dat de een meer genade nodig heeft dan de ander, maar niemand kan zonder Gods genade. En genade, dat is Zijn onverdiende gunst. Die kun je niet afdwingen, die kun je niet verdienen door je aan allerlei regeltjes te houden, die krijg je. En het is ook nog eens beschikbaar voor iedereen. Petrus bidt de lezers van zijn tweede brief toe dat de genade en de vrede vermeerderd wordt. Hoe? Door de kennis van God en van Jezus, onze Here. Want hoe meer we Hem gaan kennen, hoe groter de genade wordt en hoe groter de vrede is die we in Hem mogen ervaren. Want we hebben alles al gekregen door de Goddelijke Kracht, de Heilige Geest, Die ook voor iedere gelovige zonder maat beschikbaar is.

Dat is de goddelijke kracht, waardoor we ieder probleem aankunnen, Die onze Helper, groot van kracht is, dezelfde Kracht, Die Jezus uit de dood deed opstaan. Dan worden we geen klagebroers als het eens tegen zit, geen jankeballen, maar loven en prijze we Hem, ondanks de omstandigheden. Dan vertellen we God niet hoe groot onze problemen zijn, maar vertellen we onze problemen hoe groot onze God is!

Lieve mensen, laat je iedere dag weer vollopen met de Heilige Geest, de Kracht waar Petrus het over heeft, de Persoon van de Heilige Geest. Vanavond vertel ik daar ook over bij Groot Nieuw Radio, om 22:00u – in het programma ‘Op weg me de Bijbel’ – de Kerst-serie is nu echt afgelopen:-) )

En ook ontvangen we de Heilige Geest uit genade, niet omdat we Hem verdienen, door heilig en rein te leven, maar omdat we Hem nodig hebben om heilig en rein te leven. Dan verdwijnt de kramp, de angst. Dan wordt leven iedere dag een avontuur, omdat je overloopt van die kracht.

Deze week had het bedrijf waar ik werk bij het hoofdkantoor te kampen met een stroomstoring. Daardoor waren de systemen een hele tijd uit de lucht en konden we ’s avonds pas aan het werk. Laat je stroomvoorziening, de Heilige Geest nooit belemmerd worden, maar geef Hem de ruimte om te bewegen in jou….en dan ga je licht geven, het licht der wereld, om te schijnen in het leven van een ander. En dat is me toch gaaf! Fijne dag!

—————————————————-—————————————————————

* Luister je vanavond ook weer naar ‘Op weg met de Bijbel, op Gert Nieuw Radio van 22u tot 22:30 met Carola Veldhuizen en ondergetekende?

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.