Overvloedige blijdschap

Leave a comment Standard

U maakt mij het pad ten leven bekend; overvloed van blijdschap is bij Uw aangezicht, lieflijkheden zijn in Uw rechterhand, voor altijd.  Psalmen 16:11(Herziene Statenvertaling)

Dat God een geweldige God is hoef ik je denk ik niet meer te vertellen en dat Hij een God is Die voor Zijn kinderen zorgt al evenmin. Dat komt genoeg aan bod in mijn Opfrissers. Toch kan het niet vaak genoeg gezegd worden: God is goed, altijd en altijd is God goed en zelfs als je het niet zo ervaart is het zo.

Hij maakt ons het pad ten leven bekend, de weg waarop je moet wandelen om het leven te verkrijgen en die weg, weten we uit het Nieuw Testament, is de Here Jezus. Want Hij en Hij alleen is de weg tot God, er is geen andere weg. Alleen door het geloof in Hem ontvangen we eeuwig leven. Dat die boodschap moet klinken, door ons heen, hebben we gisteren al gezien.

Maar dan zegt de dichter iets waar veel gelovigen nog wel moeite mee hebben: overvoed van blijdschap is bij Uw aangezicht. Velen van wie zich christen noemen hebben een gezicht alsof ze in citroensap zijn gedoopt, durven nauwelijks te lachen, want ze zijn zich zo bewust van hun zonden. Nou, dat is geweldig, maar dan zou ik ze maar gauw bij de Here Jezus brengen, ze belijden en Zijn vergeving ontvangen en ze nalaten, want dat is wat de Bijbel zegt. Je kunt je zondige staat ook koesteren en dan klinkt het nog vroom ook. Maar dat is niet wat God wil. Hij wil dat we ons omkeren naar Hem, een nieuw leven ontvangen en door Zijn Geest een nieuwe wet in ons binnenste krijgen, die we vanzelf doen, zonder kramp of dwang, maar uit liefde tot Hem.

Dan ontvangen we ook die overweldigende blijdschap en kan je soms in onweerstaanbaar gelach, geleid door de Geest, uitbarsten. Wie ooit in een samenkomst is geweest bij Rodney Howard Brown weet wat ik bedoel. In Zijn aanwezigheid is overvloedige vreugde, je kunt dan niet meer stoppen en het werkt nog helend en genezend ook.

Hem kennen is onze vreugde, de vreugde van de Here is onze kracht. Weg chaggerijnigheid, vandaag is een nieuwe dag, die ik., samen met Hem, aankan!

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.