Sterk in de Here

Leave a comment Standard

Verder, mijn broeders, word gesterkt in de Heere en in de sterkte van Zijn macht. Bekleed u met de hele wapenrusting van God, opdat u stand kunt houden tegen de listige verleidingen van de duivel. Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.  Efeziers 6:10-12 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Efeze 6:10-20

We hebben te maken met een geestelijke wereld, of je dat nu wilt of niet. Geestelijke entiteiten, die de mensen op aarde ten kwade beïnvloeden en waarover wij macht hebben gekregen van de Here Jezus in Lukas 10:19. Het is dan ook tegen die machten dat we moeten strijden en niet tegen elkaar of mensen die een andere mening hebben. Nee, we moeten ons richten op de machten erachter. De machten van humanistisch denken in de kerk, van vrijzinnigheid en noem maar op, dienen bestreden te worden met gebed. Ik herinner me het verhaal van een zuster die vertelde dat de Heer haar de opdracht had gegeven om in haar vrijzinnige gemeente te blijven om daar te bidden, toen ze tot levend geloof was gekomen. Ze snakte naar gezonde voeding en haalde dat buiten de deur, maar bleef op haar post om te bidden. Na verloop van tijd kwam er een andere dominee, die meer open stond voor het werk van de Geest en is de hele gemeente is veranderd. Dat is geestelijke strijd, die voer je op je knieën.

Daarom moeten we ons sterken in de Here en in de sterkte van Zijn kracht. We hoeven het niet in ons eentje te doen, maar door de kracht van de Heilige Geest. We mogen ons sterken in de Here, aangesloten zijn en blijven op de meest krachtige Bron op aarde, Diegene, Die macht heeft over leven en dood, Die in ons woont en Die sterker is, dan hij, die in de wereld is. Maar we hebben de gave van onderscheiding van geesten nodig om te zien waar de vijand zit en wat zijn plannen zin. Die zijn ons bekend, zegt Paulus en de Here Jezus leerde ons dat hij gekomen is om te stelen, te slachten en verloren te laten gaan( Joh.10:10a) Daarom moeten we de sterke binden om zijn huisraad te roven, terug te stelen wat hij van ons gepikt heeft.(Mat.12:29) Terug naar het kamp van de vijand en terugnemen wat van ons is: onze gezondheid, onze kinderen die niet (meer) geloven, onze bezittingen, ons huwelijk en noem maar op. Blijf niet bij de pakken neerzitten, maar ga de strijd aan in de hemelse gewesten, geleid door de Geest, in autoritair gebed en beveel de vijand het allemaal terug te geven in de machtige Naam van Jezus.

Komaan mensen, we zijn geen watjes, we zijn strijders voor Koning Jezus, tot de tanden toe bewapend met het Woord en de Geest, het bloed van het Lam en het woord van ons getuigenis, om de vijand een halt toe te roepen en de overwinning te behalen op grond van het volbracht werk op Golgotha! Wees sterk, sterk je in de Here!

—————————————————-—————————————————————

* Luister je a.s. Vrijdagavond ook weer naar ‘Op weg met de Bijbel, op Gert Nieuw Radio van 22u tot 22:30 met Carola Veldhuizen en ondergetekende?

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.