Koningen en Priesters

Leave a comment Standard

Genade zij u en vrede, van Hem Die is en Die was en Die komt, en van de zeven Geesten, Die voor Zijn troon zijn, en van Jezus Christus, Die de getrouwe Getuige is, de Eerstgeborene uit de doden en de Vorst van de koningen der aarde, Hem Die ons heeft liefgehad en ons van onze zonden gewassen heeft in Zijn bloed, en Die ons gemaakt heeft tot koningen en priesters voor God en Zijn Vader, Hem zij de heerlijkheid en de kracht in alle eeuwigheid. Amen.  Openbaring 1:4-6 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Openbaring 1:1-8

In veel kerken word je iedere zondag met het eerste vers van onze tekst van vandaag begroet. Dat is mooi, dat de genade en de vrede van de Vader, Die is , en Die was en Die komt, een heen-wijzing naar de Naam JHWH, met ons is en van de Zeven Geesten, de Heilige Geest . En van Jezus Christus, de getrouwe getuige, de eerstgeborene uit de doden is, de overste van alle koningen op aarde. Hij heeft ons schoongewassen met Zijn bloed van onze ongehoorzaamheid aan God en Hij heeft ons tot koningen en priesters gemaakt.

Zo begint dus ook het boek Openbaring. Een profetisch boek dat gaat over het einde der tijden en de wederkomst van de Here Jezus. En het begint met te zeggen dat wij dus koningen en priesters zijn. Dat betekent dat we kunnen heersen. Heersen over de zonde, heersen over de machten van de duisternis, van het kwaad, maar dat we dan wel moeten weten wat onze positie is. Daarom stopt die begroeting ook halverwege in de kerk. Want een mondige gemeente is best lastig. Maar wij zijn Koninklijke Priesters, met de bediening van de verzoening . Dankzij ons getuigenis komen mensen tot geloof, dankzij onze demonstratie van het Koninkrijk van God, dat een Koninkrijk van kracht is, zien mensen de realiteit van God. Dat is onze positie, dat is onze taak.

Jammer is het dat de doorsnee gelovige daar nooit aan toe komt, omdat we zo bezig zijn met onszelf, met onze eigen beslommeringen, problemen en allerlei andere zaken, dat we afgehouden worden van datgeen wat God met ons voor heeft. \En de strijd kan heftig zijn.

Afgelopen donderdag op vrijdagnacht stond hier nog de ambulance voor de deur, omdat mijn vrouw kampte met hartproblemen. Die avond zou er een bevrijding plaatsvinden, de avond ervoor was de tweede lesavond over genezing en bevrijding en vandaag mag ik voorgaan in Hekelingen (Spijkenisse) Een regelrecht aanval uit het rijk der duisternis, dus. Gebeden hebben we uiteraard, maar je moet ook je gezonde vertand gebruiken. Nadat we de HAP gebeld hadden weer gebeden en toen de broeders van de ambulance hier waren was alles rustig…, niets meer aan de hand. Keurig hartfilmpje, bloedsuiker goed. Dankzij ons gebed! En dan nu maar alles afzeggen zeker? Nee dus! Het was een geweldige avond en we gaan zien wat God vandaag gaat doen. Want met Hem zijn we meer dan Overwinnaar. We laten ons niet intimideren, want we zijn koninklijke priester, geroepen om te getuigen. Of zoals Petrus het zegt: ‘Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilig volk, een volk dat God Zich tot Zijn eigendom maakte; opdat u de deugden zou verkondigen van Hem Die u uit de duisternis geroepen heeft tot Zijn wonderbaar licht,’ 1 Petrus‬ ‭2:9‬ ‭HSV‬‬

Dat is toch geweldig?! Met Margreet gaat alles weer goed, want als God geneest, dan doet Hij dat ook helemaal, Hij levert geen half werk.

Dus mogen wij in die bediening staan, als KP er. In de tweede Wereldoorlog stond dat voor Knok Ploeg, die het opnam tegen het naziregime. Wij zijn Knok Ploegen, Koninklijke Priesters, die het opnemen tegen het rijk der duisternis, wat al verslagen is, maar die nog rake klappen kan uitdelen. Maar nogmaals, Hij Die is en Die was en Die komt en de Zeven Geesten en het Bloed van het Lam maken ons meer dan overwinnaars! Denk daar maar eens aan, als je de Groet weer hoort!

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.