Hemelse gewesten

Leave a comment Standard

Hij heeft ons met Hem opgewekt en met Hem in de hemelse gewesten gezet in Christus Jezus.  Efeziers 2:6 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Efeze 2:1-10

Op het moment dat we tot geloof kwamen zijn we, of we het nu willen of niet, verwikkeld in een oorlog. Een oorlog, die niet op aarde wordt uitgevochten, maar in de hemelse gewesten. Want daar zijn wij gezeten, daar heeft ons gebed zijn zeggingskracht. En wat in de hemelse gewesten gebeurt vindt zijn beslag hier op aarde. We zijn ons daar te weinig van bewust, vandaar dat er ook zo veel slachtoffers vallen, die niet nodig zijn, omdat we de overwinning al behaald hebben, met de Here Jezus. We zijn mede met Hem opgewekt, toen we uit het watergraf omhoog kwamen, toen we volwassen, op grond van ons geloof werden, gedoopt. Daarom heeft de doop ook zo’n krachtige uitwerking, ook in de hemelse gewesten. Want met Hem begraven en opgewekt, opgestaan in dat nieuwe leven, hebben we macht en autoriteit, juist in die hemelse gewesten, hemelsferen vertaalt de NBG.

Daar hebben we, in de Here Jezus een plaats. En Zijn plaats is boven alle macht en autoriteit zoals Efeze 1:22 dat zo mooi zegt: Alles heeft Hij gelegd onder zijn voeten’ (Ps. 8,7) en hem heeft hij als hoofd gegeven over heel de vergadering (Naardense BVT), dus liggen ze ook aan onze voeten en hebben wij die plaats, met Hem als hoofd!

Wanneer we dat gaan beseffen dan weten we dat ons aardse bestaan slechts tijdelijk is, maar dat onze plaats is ergens daarboven. En daar woedt de strijd, om zielen van mensen, die verblind worden. Waar de overste van de macht van de lucht werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, oftewel, onze geliefden die (nog) niet geloven. Het boekje wat we, nog steeds, gratis weggeven en te bestellen is op www.doeltreffendbidden.nl spreekt daar zo duidelijk over.

Maar het heeft ook te maken met onze financiën, gezondheid, kinderen en noem maar op. Ik denk dat wij als gelovigen onder ons geestelijke niveau leven en er meer in ons is, de Opstandingskracht Die de Here Jezus uit de dood deed opstaan, de Heilige Geest, en we vaak merken en ten toon spreiden. Het Koninkrijk van God is een Koninkrijk van Kracht. Daar moeten we in gaan wandelen en uit gaan handelen. Dan zal ziekte moeten wijken voor de Naam van Jezus, demonen en alle andere boze machten ons en onze geliefden los moeten laten en moeten we leren wandelen in de autoriteit, die we hebben in de hemelse gewesten. Toen ik als 20 jarige belijdenis had gedaan zei een lieve, aardige broeder tegen mij: ‘Welkom in de strijd’ Door schade en schande ben ik erachter gekomen wat hij bedoelde, maar hij had gelijk. Maar het is niet onze strijd, het is de strijd van de Heer, die we hemelse wapens voeren, in de kracht van de Heilige Geest.

Maak kabaal, maak mensen wakker! Deel dit alsjeblieft, want het is zo belangrijk!

https://youtu.be/Qp_PolBwjEw

—————————————————-—————————————————————

* Luister je a.s. Vrijdagavond ook weer naar ‘Op weg met de Bijbel, op Groot Nieuw Radio van 22u tot 22:30 met Carola Veldhuizen en ondergetekende?

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.