Niets onmogelijk

Leave a comment Standard

Jezus keek hen aan en zei: “Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.” MATTEÜS 19:26 BB

Als we dit stukje goed lezen, dan ontdekken we wat in het boekje Doeltreffend Bidden voor Verloren Mensen een bolwerk wordt genoemd. Daar leren we dat er een aantal zonden zijn, die de mensen afhouden van de stap om behouden, gered te worden. In dit geval was dat de rijkdom van de jongeling. Hij wilde eigenlijk een complimentje van Jezus, maar kreeg het deksel op zijn neus. Want al je bezittingen verkopen en onder de armen verdelen en dan Jezus volgen was hem te kostbaar. En hij keert zich om en vertrekt. Dan zegt Jezus dat het welhaast onmogelijk is om voor een rijke het Koninkrijk van God binnen te gaan, omdat het zo moeilijk afscheid nemen is van je comfort-zone. Een kameel van makkelijker door het oog van een naald. Nu is dat natuurlijk helemaal onmogelijk , maar bij God is niets onmogelijk en daar hebben we onze tekst te pakken.
Want niemand kan worden gered, tenzij er iemand is, die voor hem bidt, zegt Lee Thomas, de schrijver van het eerder genoemde boekje. Want als we, in gebed, de bolwerken slechten, waar de mensen, waar we voor bidden, mee kampen en die dus de barricade zijn, de hoogte opgeworpen tegen de kennis van God, dan is de weg tot hun hart vrij en kunnen ze Jezus aannemen.
Daarom is ons gebed zo ontzettend belangrijk voor de verlorenen. Daarom wil de boze niet dat we bidden, zeker niet eenparig, omdat hij verzwakt als wij bidden en de strijd aangaan in de hemelse gewesten. Wil je hier meer van weten, nodig me dan maar eens uit voor de Workshop of de preek over dit thema en/of bestel ons gratis boekje: op www.doeltreffendbidden.nl
Maar inderdaad, zou voor de Here ook maar iets te wonderlijk zijn? Nee, bij God is alles mogelijk. Niet alleen om tot geloof te komen, want iedereen kan worden gered, Jezus offer was groot genoeg! Maar ook is er geen duivelse ziektemacht die bestand is tegen de Naam van Jezus en krachtig, gelovig gebed. Niets is onmogelijk, bergen moeten wijken als we tegen ze spreken in de autoriteit, die God ons heeft gegeven. Het enige wat wij moeten doen is het nu eens gaan uitvoeren en dan gaan we dingen in beweging zien komen. Ik kan niet wachten!

—————————————————-—————————————————————

* Luister je a.s. Vrijdagavond ook weer naar ‘Op weg met de Bijbel, op Groot Nieuw Radio van 22u tot 22:30 met Carola Veldhuizen en ondergetekende?

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.