Zoals Hij is

Leave a comment Standard

Hierin is de liefde bij ons volmaakt geworden, dat wij vrijmoedigheid mogen hebben op de dag van het oordeel. Want zoals Hij is, zijn ook wij in deze wereld.  1 Johannes 4:15-17 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1Joh.4:7-21

Zijn zoals Jezus, dat betekent dat we bewogen zijn, vol van zichzelf opofferende liefde. Als we dat vanuit onszelf gaan proberen zullen we gefrustreerde mensen zijn, want, geloof me, dat gaat ons never nooit lukken. Maar prijs de Heer, Hij heeft ons Zijn Geest gegeven, opdat we in karakter, de vrucht van de Geest en in Zijn werken, de gaven van de Geest, op Hem gaan lijken.

En, nogmaals, het sleutelwoord is liefde. Hoe kijken we naar anderen. Veroordelend, omdat we zien wat er bij iemand allemaal mis is? Dat doet de wereld, dat hoeven wij niet ook nog te doen. Wij mogen leren kijken met Gods ogen, zien wat Hij in een mens heeft gelegd, goudzoekers. Dat deed de Here Jezus ook. Hij noemde Simon, wat betekent khij die met alle winden meewaait’, Petrus, de rots. Dat is Gods karakter. Zien zoals Hij je ziet, ook al ben je er nog lang niet, want even later zei Hij tegen hem: weg achter mij, satan….

Zijn zoals Hij is, bewogen de dingen doen die Hij deed, want zoals Hij gezonden is, zijn wij gezonden. Mogen we de zieken genezen, de gebondenen bevrijden en het evangelie verkondigen en de zielen winnen. Morgen is er, in dat kader een training en outreach in Amersfoort , zie onder.

En als we dus door Gods liefde gedreven worden hoeven we op de dag van het oordeel niet bang te zijn. Want dan zijn we zoals Hij is: zonder zonde, omdat al onze schuld en zonde is weggedaan en er geen veroordeling is voor wie er in Christus Jezus zijn {Rom.8:1) vanuit het feit dat Hij ons eerst heeft liefgehad kunnen we ook de ander liefhebben. En hoe heb je dat nu meer dan om die persoon bij Jezus ge brengen, tot Hem te leiden?

Uitnodiging

Op zaterdag 9 februari is er weer een Love in Action training. Dit keer zullen mensen van GMF (Gospel Music Festival) en de School of Supernatural Heroes deze training ook bijwonen.

Vanaf 9.30u is de inloop en om 10.00u start het theoriegedeelte. ’s Middags gaan we de binnenstad in om te flyeren voor de Harvest Night, te bidden voor de zieken, te profeteren en natuurlijk het Goede nieuws delen: mis deze unieke kans niet. We zien naar je uit!

Locatie: Rafaël Amersfoort, Kosmonaut 2.

Tijd: 10.00u – 15.00u. Neem zelf je lunch mee.

—————————————————-—————————————————————

* Luister je vanavond ook weer naar ‘Op weg met de Bijbel, op Groot Nieuw Radio van 22u tot 22:30 met Carola Veldhuizen en ondergetekende?

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.