Oorzaak

Leave a comment Standard

Hoewel Hij de Zoon was, heeft Hij toch gehoorzaamheid geleerd uit wat Hij heeft geleden. En toen Hij volmaakt was geworden, is Hij voor allen die Hem gehoorzamen, een oorzaak van eeuwige zaligheid geworden.  Hebreeen 5:8-9(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Hebr. 5:1-10

Er is niemand of niets anders de oorzaak van onze redding, dan de Here Jezus Zelf. Zelfs onze gehoorzaamheid aan Hem niet, want dan zou het nog verdienste zijn. Of het moet de gehoorzaamheid zijn, dat we moeten luisteren naar Zijn oproep om ons met Hem te laten verzoenen. Want er is onder de hemel geen andere Naam gegeven door wie wij moeten behouden worden, dan de Naam van Jezus. Ja, je leest het goed, je moet behouden worden. In die zin ben je dus gehoorzaam aan God, als je je hart open zet voor de Here Jezus.

Hij leerde gehoorzaamheid door het lijden. Hij had ieder moment kunnen afhaken. Bij wijze van spreken toen vanaf het moment dat Hij geboren werd, totdat de eerste zweepslag of de hamerslag, die spijkers door Zijn polsen joegen. Hij had kunnen zeggen: Vader, ik wist niet dat het zo zwaar was, haal me maar weer terug. Maar Hij koos ervoor om door te gaan. Het waren niet de spijkers die Hem vasthielden aan het kruis, het was Zijn liefde voor jou en mij!

En dat hier staat: toen Hij volmaakt was geworden, slaat niet op het feit dat Hij al niet volmaakt was, maar op het feit, dat Hij het volmaakte offer werd. Dat gebeurde toen Hij uitriep: Het is Volbracht! Daar wordt hetzelfde woord gebruikt als hier. Want de Here Jezus is het volmaakte offer, wij hoeven daar niets aan toe te volgen. We hoeven het alleen maar te accepteren. Het in dankbaarheid aan te nemen. En het is er voor iedereen, die Hem aanneemt als Zijn Redder en Verlosser. En hoewel alles geweldig is wat je daarna doet: je laten dopen, naar de kerk gaan, bidden, bijbel lezen, evangeliseren, de wet houden en noem maar op, het is niet nodig om gered te worden. Dat is alleen de genade van God, verkregen aan het Kruis van Golgotha. Vergeet dat nooit! En laat je nooit misleiden om er iets anders van te denken. De enig zonde, die je uit de hemel houdt, ik zeg het nog maar eens: is dat je de Zoon van God als Redder en Verlosser verwerpt!

Ontvang het Gratis Geschenk wat Hij voor je heeft betaald, gratis en voor niets!

—————————————————-—————————————————————

* Luister je a.s. Vrijdagavond ook weer naar ‘Op weg met de Bijbel, op Groot Nieuw Radio van 22u tot 22:30 met Carola Veldhuizen en ondergetekende?

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.