Geen woorden, maar daden

Leave a comment Standard

Mijn lieve kinderen, laten wij niet liefhebben met het woord of met de tong, maar met de daad en in waarheid. 1Joh.3:18 (HSV)

Lezen: 1 Joh.3:18-24

Wist je niet, he? Dat de slogan van Feijenoord gewoon uit de Bijbel kwam. Niet zo zeer letterlijk, dan wel de strekking. Jacobus zegt het en Johannes ook al. Want praatjes vullen geen gaatjes, het gaat om het doen. Liefde betekent actie, liefde is actie. Komende donderdag is het Valentijnsdag, de dag dat mensen hun liefde voor anderen laten blijken. Wat je daar ook van vindt, het kan een dag zijn om het evangelie uit te dragen. Jesus is my Valentine, hoor je wel zeggen, want als er iemand is die liefde omzette in actie, dan was het Jezus wel. Hij zei niet alleen tegen de Vader dat Hij zou gaan, Hij ging ook daadwerkelijk en gisteren zagen we al dat het Zijn liefde voor ons was, die Hem aan het kruis vasthield.

Maar nu ligt de bal dus bij ons. Want zoals God de wereld lief heeft, zo mogen wij die ook lief hebben en niet veroordelen, zoals in Joh.3:17 staat, want dat deed Jezus ook niet. Als je met mensen in contact komt om met hen over het evangelie te praten, dan word je vaak geconfronteerd met vooringenomenheid, maar ook door beschadigingen omdat de kerkmensen een mening hebben over anderen en hen veroordelen. En we zijn daar zelf ook mee begiftigd, zo niet vergiftigd. Maar de Here Jezus oordeelde alleen de religieuze geesten, die mensen regeltjes en wetje wilden opleggen, waardoor ze nooit bij God konden komen, omdat ze niet aan de eis voldeden. Maar, halleluja, wij hoeven aan geen enkele eis te voldoen om gered te worden, het is enkel en alleen de genade van God. Dat is toch geweldig. De boodschap van het Goede Nieuws is dat God niet meer boos is. Al Zijn toorn, Zijn boosheid over de zonde is op Jezus terecht gekomen,opdat wij vrij van de toorn zouden zijn. En enkel en alleen Hem aannemen is genoeg om van te leven en te sterven.

Daarom is evangeliseren helemaal niet moeilijk omdat we dat niet uit hoeven leggen zodat mensen het begrijpen met hun verstand, we moeten hun hart raken, zodat ze verliefd worden op Jezus. En niemand wordt verliefd met zijn hoofd, maar wel met zijn hart. Daarom is een hartje ook het symbool van de liefde en niet een hoofdje πŸ™‚

Dus zet liefde om in actie en vertel de mensen om je heen het goede nieuws, iedereen die in Jezus gelooft gaat niet verloren maar ontvangt eeuwig leven, ter plekke, op hetzelfde moment. Dat uitdelen is het ultieme gebaar van de liefde. Daar kan geen Valentijns cadeau tegen op!

β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”-β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”

* Luister je a.s. Vrijdagavond ook weer naar β€˜Op weg met de Bijbel, op Groot Nieuw Radio van 22u tot 22:30 met Carola Veldhuizen en ondergetekende?

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van β€˜Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.