Er op rekenen

Leave a comment Standard

Want ik ben ervan overtuigd dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid die aan ons geopenbaard zal worden.  Romeinen 8:18(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom.8:18-30

Deze tekst moet wel weer in het verband gelezen worden, anders wordt het een steunpilaar in de leer van de berusting. Dat wat we nu meemaken aan lijden vergoed zal worden in de hemel. Het ‘Stil maar, wacht maar’ principe. Het lijden waar Paulus het hier over heeft is het lijden om Jezus wil, omdat we uitkomen voor Zijn Naam. In de tijd dat Paulus dit schreef werden christenen nog onderdrukt, vervolgd, voor de leeuwen geworpen, kostte het je nog wat om te geloven . Het heeft dus niet te maken met ziekte of wat dan ook. Maar daar wordt deze tekst wel voor gebruikt. Het was de begrafenis tekst van mijn moeder, die deze dan ook veel bezigde, destijds.

We moeten niet berusten als we ziek zijn geworden, zelfs niet als dat een ernstige ziekte is. Want we hebben de genezende kracht van de Here Jezus tot onze beschikking, we kunnen voor en met elkaar bidden en de strijd aangaan. Wat wij onze leerlingen in de discipel-bijbelschool leren is dat wanneer je gezegende omstandigheden veranderen, je moet kijken sinds wanneer dat is gebeurd en of er dan iets is gebeurd waardoor de vijand ingang kon vinden in je leven. Dat kan van alles zijn, maar vraag openbaring aan de Heilige Geest. Als dat zo is, bekeer je ervan, doe de rommel die er eventueel bijhoort weg, verbreek de vloek en ga de zegen binnen.

Want de schepping wacht op het openbaar worden van de zonen Gods, en dat zijn jij en ik, ja, ook jullie dames! Zonen, die erfgenamen zijn en wandelen in de kracht en de autoriteit van de Heiige Geest. En als we lijden omdat we voor Jezus uitkomen, dan zal het lijden niet opwegen tegen de heerlijkheid, zoals dat ook bij Hem was, mar wat moest Hij verdragen. Om onze zonden en om onze ziekten. Maar die heeft Hij allemaal op Zich genomen! Halleluja! Daarom, berust niet, als er wat veranderd in je omstandigheden, maar vraag openbaring aan de Geest en strijd de goede strijd, bekleed met de wapenrusting van God en eis terug, op grond van het volbrachte werk, wat van je gestolen is. Stil maar wacht maar, mag je wat mij aangaat deleten. Maar je kunt erop rekenen dat het allemaal goed komt, want God is goed en de duivel is een pest-devil (Cornelis v.d.Dussen)

—————————————————-—————————————————————

* Luister je a.s. Vrijdagavond ook weer naar ‘Op weg met de Bijbel, op Groot Nieuw Radio van 22u tot 22:30 met Carola Veldhuizen en ondergetekende?

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.