Bekeer je en leef

Leave a comment Standard

Zeg tegen hen: Zo waar Ik leef, spreekt de Heere HEERE, Ik vind geen vreugde in de dood van de goddeloze, maar daarin dat de goddeloze zich bekeert van zijn weg en leeft! Bekeer u, bekeer u van uw slechte wegen, want waarom zou u sterven, huis van Israël?  Ezechiel 33:11 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Eze. 33:7-11

Wat een geweldig evangelie hebben we toch, het is wat het zegt: de Blijde Boodschap. Het is geen hel en verdoemenis, nee, het is bekeer je en leef. Jawel, er moet iets in een mensenleven gebeuren, men moet zich bekeren. Maar wat is nu precies bekering?

Is dat het ‘zondaarsgebed’ opzeggen? Wel daar begint het mee. Ik ben ervan overtuigd dat ik later alle mensen in de hemel zal ontmoeten, die ik op straat, of waar dan ook, tot de Here Jezus heb mogen leiden en die oprecht en hardop mij hebben nagebeden en gevraagd of de Here Jezus in hun hart zou komen. En wis en waarachtig, als we dat vragen dan komt Hij.! Zei Hij niet Zijn eigen woorden dat Hij aan de deur staat en klopt en binnen zal gaan bij een ieder die Hem binnen laat? (Open. 3:20)

En nee, dan zijn ze nog niet gedoopt, hebben nog geen kerk van binnen gezien. Maar eenmaal Jezus in je hart gaat Hij er nooit meer uit!

Bekering is je omdraaien en de andere kant op lopen, i.p.v. richting de dood, naar richting God. Je bent overgezet van het rijk der duisternis, naar het Koninkrijk van de zoon Zijner Liefde. Dat is bekering. En dan gaat de Heiige Geest in je werken en opruiming houden. Te vaak hebben we jonge gelovigen weer de wet opgelegd van nu moet je dit en nu moet je dat, maar de wet leidt tot de dood, maar de genade tot het eeuwige leven.

Wat heftiger is zijn de woorden uit vers 10, daar komt onze verantwoording om de hoek kijken. Als we nalaten om de menen te waarschuwen, dan zal God hun bloed van onze hand eisen. Ik ken die tekst, maar gebruik hem niet vaak, omdat ik niemand wil dwingen om de Blijde Boodschap uit te dragen en zeker niet uit angst, mar hij staat er wel.

Laten we daarom niet ophouden om het evangelie te delen, op een effectieve wijze en mensen tot Jezus te leiden. Mensen zullen je er eeuwig dankbaar voor zijn. ‘Hoe zullen zij dan Hem aanroepen in Wie zij niet geloven? En hoe zullen zij in Hem geloven van Wie zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen zonder iemand die predikt?’ Romeinen‬ ‭10:14‬ ‭HSV‬‬

Wees daarom degene die de Blijde Boodschap deelt, gelegen of ongelegen, want God heeft geen behagen in de dood van de zondaar, maar. Dat hij zich bekeert en leeft, en ons, jou en mij, heeft Hij de bediening van de verzoening gegeven! (2Kor.5:19)

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.