Tekenen en wonderen

Leave a comment Standard

Hoe groot zijn Zijn tekenen en hoe machtig Zijn wonderen! Zijn Koninkrijk is een eeuwig Koninkrijk en Zijn heerschappij is van generatie op generatie.  Daniel 3:33 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Dan.4:1-3 en als je tijd hebt Daniël 3

Vandaag mag ik weer de hele dag opnamen maken voor het programma ‘Op weg met de Bijbel’ van Trans World Radio, wat weer uitgezonden gaat worden op Groot Nieuw radio. Het bleek dat de vorige opnamen goed beluisterd en gewaardeerd werden en ook vaak teruggeluisterd. Wanneer ze worden uitgezonden laat ik het jullie uiteraard weten. Bid voor me vandaag, dat de boodschap geïnspireerd zal zijn door de Heilige Geest en Hij de harten van de luisteraars zal raken.

Wat en geweldig verhaal van geloof en vertrouwen op God is dit toch. Sadrach, Mesach en Abednego, beter gezegd Hananja, Misaël en Azarja, wat hun Joodse namen waren, weigeren te buigen voor het afgodsbeeld wat Nebukadnezar heeft laten maken en waar iedereen, op het geluid van de muziek instrumenten voor moet buigen en knielen. Maar ze zijn hardnekkig, standvastig. En dat kost hen bijna het leven. Want ze worden in de vurige oven gegooid, die zo heet is opgestookt dat het de stokers hun leven kost. Maar wanneer ze erin zijn beland blijken ze niet met hun drietjes, maar met zijn vieren te zijn, iemand met het gelaat van een godenzoon loopt bij hen. Je zou kunnen denken aan de Engel des HEREN, de oudtestamentische verschijningsvorm van de Here Jezus, die hen bijstaat. En als ze dan uit de oven komen, ruiken ze niet eens naar rook. Als kind hield ik van fikkie steken. In de buurt van ons huis was een illegale vuilstort waar tuinafval en hout, maar ook verfresten en zo werden gedumpt. Een ideale plek voor een fikkie. Maar las ik dan thuis kwam stonk ik een uur in de wind naar de rook. Wel deze drie geloofshelden hadden geen spoortje rook in hun kleren.

En dan komt Nebakadnezar tot erkentenis der waarheid. Althans met zijn verstand, en spreekt hij onze dagtekst uit. Hoe groot zijn de tekenen en wonderen van de God van de Joden. Niemand mag Hem dan ook meer beledigen, op straffe des doods. Zijn koninkrijk zal geen einde hebben en Zijn heerschappij is van generatie op generatie. Iets is er blijkbaar wel van de droomuitleg, die Daniel in hoofdstuk 2 heeft gegeven, blijven hangen. Dat bleek al uit het beeld wat hij had laten maken, maar nu is het zelfs te horen in zijn belijdenis. En hoe geweldig die ook is, het is er nog steeds eentje vanuit zijn hoofd en niet vanuit zijn hart.

Het eerste deel is goed, dat we het met onze mond moeten belijden, maar we moeten het ook in ons hart geloven. Nu is deze koning al een stap verder dan menige gelovige in onze tijd die denkt dat wonderen en tekenen niet meer voorkomen. Maar goed, hij was tenslotte ervaringsdeskundige, hij had het mijn zijn eigen ogen gezien. Vandaag regeert de rede, ook in de kerk, jammergenoeg.

Maar mijn Bijbel zegt dat Jezus Christus gisteren en heden Dezelfde is en tot in eeuwigheid, dus dat wat Hij vroeger deed ook vandaag nog mogelijk is.

Maar geloven met het hart en belijden met de mond zet dat vrij ook in ons eigen leven. Heb je een wonder nodig van God? Belijd en geloof het, geloof en belijd het en niets zal voor ons meer onmogelijk zijn, dat is de belofte die God, De Here Jezus, heeft gegeven. Wandelen we daarin, geloven we dat, belijden we dat? Laten we dat stuk in ieder geval van Nebukadnezar leren, dan komt de rest vanzelf

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.