Een voor allen, allen door een

Comment 1 Standard

Maar het is met de genadegave niet zoals met de overtreding. Want als door de overtreding van de ene velen gestorven zijn, veel meer is de genade van God en de gave door de genade die er is door de ene mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.  Romeinen 5:15 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom:5:12-21

Je hoort wel eens mensen zeggen dat alle godsdiensten tot een en dezelfde god leiden. Die hebben er dus weinig van begrepen en er zeker geen studie van gemaakt. Want alleen het christendom, mits goed toegepast, kent het principe van de genade.

Onlangs was ik in gesprek met iemand uit Marokko. Hij had de Koran gelezen en begrepen dat het dat niet was. Hij vroeg mij het verschil tussen het protestantisme en het Rooms-katholieke geloof. (Hij was met een Brabantse getrouwd) Ik zei dat het verschil de genade was. Dat gratis geschenk wat God geeft en wat de Here Jezus voor ons heeft betaald aan het kruis. Daar hoeven we geen ‘wees gegroetjes’ of ‘paternosters’ aan toe te voegen, laat staan geloften van armoede of kuisheid of onszelf te pijnigen als betaling voor onze zonde. We hoeven er ok niet de shabbath voor te houden of de joodse feesten.

Ik legde hem de weg uit via het Zielenwinnend Script en hij bad het gebed om redding met mij na. Daarna gaf hij mij een zoen uit dankbaarheid, dat is daar de gewoonte… Maar zo dankbaar was hij nu die genade geproefd te hebben.

En dat is precies de tekst van vandaag. Want door Adam (en Eva niet te vergeten) is de zonde de wereld in gekomen en zijn velen gestorven. Maar door het offer van de Here Jezus is de genade beschikbaar voor alle mensen. Maar moet je dan niet uitverkoren zijn? Is de misschien de vraag van onze orthodoxe broeders en zusters? Jawel, maar wie ie er dan uitverkoren? Dat is iedereen, want God wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat, maar dat alle mensen worden gered, zegt Petrus en Paulus zegt in 1 Tim. 2 dat God wil dat alle mensen tot erkentenis der waarheid komen.

Dus het aanbod van de genade is er voor alle mensen, dat geweldige mooie, gratis geschenk. Het enige wat je hoeft te doen is dat geschenk aan te nemen en het uit te pakken. Dan ontvang je je redding. Heb je dat nog nooit gedaan, of nog nooit durven doen? Het is zo eenvoudig: ga naar www.gratisgeschenk.nl en ontvang het.

Advertenties

Een gedachte over “Een voor allen, allen door een

  1. Halleluja, dank je Arie voor weer zo’n mooi en duidelijk stukje. Gods rijkelijke voor jou en je huis. 😘

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.