Van πŸ’•

Leave a comment Standard

En alles wat u doet, doe dat van harte, als voor de Heere en niet voor mensen, in de wetenschap dat u van de Heere als vergelding de erfenis zult ontvangen, want u dient de Heere Christus.  Kolossenzen 3:23-24 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Kol. 3:18-25

Het is weer maandag, een nieuwe week staat voor de deur. Misschien heb je net een weekje vakantie achter de rug en zit je er helemaal niet op te wachten om weer aan de slag te gaan. Wel, lieve mensen, raap je moed bij elkaar, vandaag is er weer een bemoediging uit Gods Woord, die je zal verfrissen. Want wat je ook doet, doe het van harte, alsof je het voor de Heer doet. Niet allemaal worden we ingezonden naar warme landen en mooie streken, waar het overigens keihard weken is, of zijn we voorganger van een gemeente, die je overlaadt met problemen, klachten en kritiek. Nee, we hebben het geluk een betaalde baan te hebben waar je al of niet wordt gewaardeerd voor je inspanning. In ieder geval aan het eind van de maand.

Maar Paulus schrijft deze tekst niet aan arbeiders, nee, aan slaven, kijk maar in vers 22. En dan wordt het ineens een heel ander verhaal. Juist zij worden opgeroepen om hun werk van harte te doen, als voor de Here. Dat is nog heftiger dan ‘loonslaaf’ zijn. Zij kregen niets, waren hun leven lang gedoemd om slaaf te blijven. Maar in Christus waren ze vrij.

Juist onze houding op het werk kan het verschil maken. Afgelopen zaterdag zei een Belgische chauffeur tegen mij: ‘U bent een gelukkig mens‘. En inderdaad, dat ben ik. Heb ik het altijd naar mijn zin op mijn werk? Nee, echt niet. Het kan soms heftig zijn en zwaar. Maar ik ben Totaal Anders, omdat ik Jezus ken. En dat mogen we uitstralen, dat mogen we laten zien. En als het niet met woorden kan, dan met daden, want die spreken soms luider dan woorden.

Iets met je hart doen is een keuze van je wil, wat je ook doet, doe het alsof het voor Hem is en je zult gezegend zijn en tot een zegen zijn voor anderen. En de erfenis, slaven hadden die niet, ligt voor ons klaar.

Iedere dag met plezier naar je werk, dat is toch al een beloning op zich? En zeg dan maar weer: ‘Heilige Geest van God, vul mij en gebruik mij om iemand van Jezus te vertellen, in woorden en daden, aan iemand die U vandaag op mijn pad brengt.

Wordt het nog spannend ook. Fijne week!

β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”-β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van β€˜Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.