Funkelnagelnieuw

Comment 1 Standard

Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden.  2 Korintiers 5:17 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2 Kor.5:11-21

Ons taalgebruik kent 2 begrippen voor het woordje nieuw. De eerste is dat het nieuw voor jou is, maar dan nog best tweedehands kan zijn. Heb je een nieuw auto? Ja, maar hij stamt uit 1998, bijvoorbeeld. De andere betekenis is zoals ik het omschreven heb: funkelnagelnieuw. Dus nog geen kilometer op de teller.

Dat is de betekenis die we hier door elkaar mogen zien. Want we zijn al ‘gebruikt’ we hebben een verleden, maar door het in Christus zijn, zijn we dus opnieuw geschapen en dus helemaal nieuw. Dat is toch zo geweldig. Want alles wat er in ons gebruikers paspoortstaat is uitgewist, schoongewassen met het bloed van de Here Jezus. En dat wordt het iedere dag weer gedaan. Ook als er hier en daar krasjes opzitten, ze worden weggepoetst, je glimt weer als nooit tevoren.

We moeten dat leren beseffen, dat God ons compleet wil vernieuwen, zowel onze ziel, als onze geest, maar ook ons lichaam. Ik proclameer bijvoorbeeld iedere dag Psalm 103 in de Basis bijbel versie over mijn leven:

Psalms 103:3-5

‘U vergeeft alles wat ik verkeerd heb gedaan.

U geneest al mijn ziekten.

U redt mijn leven van de dood.

U bent altijd liefdevol en goed voor me.

U stort Uw goedheid over mij uit.

U geeft mij de kracht van mijn jeugd terug.

U maakt me weer zo sterk als toen ik jong was, zo sterk als een jonge arend.’

‭‭PSALMEN‬ ‭103:3-5‬ ‭BB‬‬

Dat is zo krachtig! God maakt ons helemaal nieuw.

De doop mag daar een teken van zijn, kopje onder in Zijn dood begraven en opgestaan in een nieuw leven. Wat een rijkdom hebben we in het verzoenend werk van de Here Jezus, dat wil je toch van de daken schreeuwen?

Van de week hadden twee lieve cursisten over ons geprofeteerd en eentje zag in mij een Megafoon, om het evangelie aan iedereen te brengen, mooi he?

Zo mogen we de Blijde Boodschap laten klinken: laat je vernieuwen en begin opnieuw. Laat het al het oude achter je en maak een nieuwe start, want je bent het waard!

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Een gedachte over “Funkelnagelnieuw

  1. Pingback: Ontrukt |

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.