Biddend zingen

Leave a comment Standard

Is iemand onder u in lijden? Laat hij bidden. Heeft iemand goede moed? Laat hij lofzingen.  Jakobus 5:13 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Jak.5:13-20

In dit geweldige stukje uit de brief van Jakobus, de broer van de Here Jezus, worden we geinstrueerd hoe we in bepaalde situaties moeten handelen. Niet zo lang gelden kwam het zalven van de zieken al in mijn Opfrisser ter sprake. N.a.v die Opfrisser zijn we bij goede vrienden wezen bidden met opmerkelijk resultaat.

Vandaag is de begintekst van deze perikoop aan de beurt. Jakobus noemt hier eigenlijk 2 tegenstelling. Moet je lijden, word je kwaad aangedaan is eigenlijk de betekenis, en ben je vol goede moed. En alles ertussenin is dus meteen meegenomen, zeg maar het Alpha en Omega principe. Overal is de Here Jezus bij.

God wil bij al onze zaken betrokken zijn en niet alleen bij de dingen als we het moeilijk hebben, hoe belangrijk dat ook is. En mensen geloof me, de kracht van het gezamenlijk gebed is zo sterk. Als we dat eens zouden beseffen zouden we geen gebedsavond meer overslaan. Want, zoals Herman Boon dat zo mooi zegt: Wie bidt is de baas. Als wij bidden met de kracht en de autoriteit die we van de Here Jezus, door de Heilige Geest hebben ontvangen, dan gaan we bergen in beweging zien komen, mensen zien veranderen en situaties zich ten goede keren. Maar dan moeten we aanhoudend bidden, totdat er iets gebeurt en gezamenlijk, want als er 2 of 3 iets eenparig iets begeren zal het hun ten deel vallen, belooft de Here Jezus.

Maar gelukkig mogen we ook onze dankbaarheid uitspreken, en in een jubelzang uitbreken als we vol goede moed zijn. Men hoort der vromen tent weergalmenVan hulp en heil ons aangebracht; Daar zingt men blij, met dankb’re psalmen: “Gods rechterhand doet grote kracht.” Zegt Ps.118:7 berijming 1773, dus draai het volume maar gerust een beetje open πŸ™‚ Iedereen mag het horen.

Want God loven en prijzen, Hem aanbidden, psalmen zingen, staat er eigenlijk, is zo krachtig. En als we deze dingen nu niet eens loskoppelen, maar juist samen gebruiken, dan gaat de vijand op de vlucht. Hem loven en prijzen in de tijden van het kwaad, doet het kwaad op de vlucht laan, zoals bij Koning Josafat, die het aanbiddingsteam voorop het leger zette en daarmee de stijd won tegen de Koning van Aram.

Gebed en lofprijzing zet de hemelse gewesten op zijn kop, daar kan de boze niet tegen, dus laten we heerlijk galmen, psalmzingen in de nacht, tot eer van Zijn naam en opdat de vijand vlucht!

β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”-β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van β€˜Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.