De missie

Leave a comment Standard

De Geest van de Heere is op Mij, omdat Hij Mij gezalfd heeft; Hij heeft Mij gezonden om aan armen het Evangelie te verkondigen, om te genezen die gebroken van hart zijn, om aan gevangenen vrijlating te prediken en aan blinden het gezichtsvermogen, om verslagenen weg te zenden in vrijheid, om het jaar van het welbehagen van de Heere te prediken.  Lucas 4:18-19 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Lukas 4:16-30

Nog steeds geblokkeerd, dus gaarne weer delen!

De Here Jezus begint aan Zijn missie, nadat Hij door Johannes was gedoopt in water en door de Vader in de Heilige Geest. Daarna verzocht was door de duivel en vol van de Heilige Geest en kracht uit de woestijn kwam.

Hij begint waar Hij vandaan komt, in Nazareth. Hij mag, op de Sabbath de rol voorlezen en leest dan Jesaja 61 voor. De profetie over de Messias. Dan vertelt Hij, in misschien wel de kortste preek ooit, dat deze profetie voor hun ogen is vervuld.

Je kunt de verontwaardiging bijna horen, het spat uit het verhaal. Hij, Jezus, de timmerman, de Messias? Laat ons niet lachen. En ze lynchen Hem bijna, omdat Hij, in hun ogen godslasterlijk gesproken had. Maar Jezus gebruikt de gevleugelde woorden, dat een profeet in eigen land niet geëerd wordt.

Maar met deze woorden kondigt Jezus de tijd aan van het Koninkrijk. Want de Gezalfde zal ook laten zien, dat hetgeen Hij claimde ook waar is. Hij verkondigt het evangelie, niet alleen met woorden, maar ook met kracht. Onder de zalving van de Heilige Geest worden de gebrokenen van hart genezen, de gevangenen, gebonden door demonen, vrij, worden blinden weer ziende en verslagenen ontvangen een nieuwe toekomst. Kortom, om met Paulus te spreken, de verkondiging van het evangelie, in Geest en Kracht. Dat bewijst dat het evangelie waar is, dat Jezus echt de Messias was.

Nu leerde Hij onszelf, dat zoals Hij gezonden is, ook wij gezonden zijn, niet meer en niet minder, dus met dezelfde missie, mogelijk gemaakt door dezelfde Heilige Geest. Als wij volgelingen van Hem willen zijn, wat Discipelschap inhoudt, dan behoren wij dus dezelfde dingen te doen: het evangelie te verkondigen, de zieken te genezen en de gebondenen te bevrijden. Dat was de missie van Jezus, dat is de missie van elk van Zijn volgelingen. Dat is de missie van onze stichting, Arbeiders in de Oogst, om mensen te trainen die boodschap te doen brengen, met Geest en Kracht. Dat is wat we op 6 april gaan doen, in Rotterdam. Het evangelie verkondigen, de zieken genezen en de zielen winnen. Wil je daarin toegerust worden, geef je dan op op onderstaande link en word geactiveerd om effectief te zijn in deze missie. Dezelfde missie, die de Here Jezus had en die Hij uitvoerde in de kracht van de Geest.

Bijna niemand werd genezen daar in Nazareth, wat vaak gebruikt wordt om te zeggen dat ongeloof genezing tegenhoudt. Maar het was heel simpel zo, vanwege hun ongeloof kwam er niemand naar Hem toe, dus kon Hij niemand genezen. Als we op straat bezig zijn ontvangen mensen, die niet geloven misschien wel makkelijker genezing, dan zij die wel geloven…..

De missie het hetzelfde, alleen zijn wij nu de uitvoerenden, doe je mee?

—————————————————-—————————————————————

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En laat je activeren om effectief te zijn in Gods Koninkrijk. Geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.