Van de dag

Leave a comment Standard

Maar laten wij, die van de dag zijn, nuchter zijn, bekleed met het borstharnas van geloof en liefde, en met de hoop op de zaligheid als helm. Want God heeft ons niet bestemd tot toorn, maar tot het verkrijgen van de zaligheid, door onze Heere Jezus Christus.  1 Tessalonicenzen 5:8-9 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1 Tes.5:1-11

Wij zijn van de dag, bij de tijd, nuchter en bekleed met het borstharnas van geloof en liefde en met de helm van de zaligheid, de helm van het heil. Want of je het nu wilt , leuk vindt, of niet, er is een oorlog gaande. Om ons mensen van de dag, zand in de ogen te strooien, te verblinden en gek te maken.

De helm beschermt je hoofd, je denken, en als het de helm is van de redding, van het heil, dan is dat een zeker weten dat je gered bent en een kind van God, zodat je je positie weet en het gevecht aan kunt gaan met de vijand. Maar als je dat niet weet loop je dus alles een malloot over het slagveld en ben je een prooi voor de vijand. Weten dat je een kind van God, dus ook een erfgenaam, bent, doet je je positie weten en je bent wakker en waakzaam, geleid door de Opperbevelhebber, de Heilige Geest. En als we ons borstharnas van geloof en liefde dragen, dat ons hart beschermt, dan weten waarvoor we het doen, uit liefde voor God en onze naaste.

Want we zijn niet bestemd tot toorn maar tot redding, en redding is hier weer dat Griekse woordje soteria, wat niet alleen redding, maar ook verlossing, genezing, bevrijding enz. betekent! Jammer is dat het altijd en alleen maar met zaligheid en zo wordt vertaald, want dat is maar een part of the deal, het andere hoort er ook bij.

En als je begrijpt dat je bestemd bent om genezen en gezond te zijn, dan ga je er achter aan, net zolang tot je het hebt, want het hoort bij je bestemming. Omdat deze teksten in het licht van de wederkomst staan denken velen dat het alleen voor straks is. Welzeker, straks is alles volmaakt, maar nu hebben wij, die onze positie weten, de taak om te zorgen dat Gods wil gedaan wordt op aarde, zoals het in de hemel al gebeurt. Zo al eens het ‘Onze Vader’ gebeden? Dan wordt het een opdracht. Een opdracht om, net als de Here Jezus, de werken van de duisternis te verbreken. 1Joh.3:8 Want wij behoren niet bij de duisternis, bij de nacht, wij zijn van de dag, van het licht, het Licht der wereld.

Dan is geloven niet saai, maar is het 1 groot avontuur. Ga je mee?

Op 6 april hebben we een training hoe je hiermee om kunt gaan: geef je op en kom!

—————————————————-—————————————————————

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En laat je activeren om effectief te zijn in Gods Koninkrijk. Geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.