Heilige Tempel

Leave a comment Standard

Zo bent u dan niet meer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers van de heiligen en huisgenoten van God, gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, waarvan Jezus Christus Zelf de hoeksteen is, en op Wie het hele gebouw, goed samengevoegd, verrijst tot een heilige tempel in de Heere.  Efeziers 2:19-21 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Efeze 2:11-21

Voor de verwoesting van de tempel, in 70 na Christus, was er een aparte plaats waar de heidenen mochten samenkomen. Want als je geen Jood (Israëliet) was, mocht je de tempel niet binnen, de voorhof der heidenen, heette dat. Want stel je eens voor dat een heiden de tempel zou betreden, heiligheidschennis.

Maar Paulus vertelt aan de christenen uit de heidenen in Efeze, dat ze er nu helemaal bijhoren, volledig opgenomen zijn in het huisgezin van God, huisgenoten, is dat niet geweldig? De muur, die scheiding maakte is verdwenen, de voorhof is weg, iedereen, die in Jezus gelooft, heeft door de Heilige Geest, toegang tot de Vader, of je nu Jood bent, of heiden. Dat is het evangelie, daarom is het volk Israel destijds apart gezet, om de Messias voort te brengen. Daarom vertelde God aan Abraham dat door hem, alle volken op de aardbodem gezegend zouden zijn.

En wat nog mooier is, we hebben nu geen plek meer nodig waar we God kunnen aanbidden, geen tempel ergens in Jeruzalem, want wijzelf zijn de Tempel waar de Heiige Geest in woont. Waarvan Jezus Christus het fundament is, want zonder Hem hebben we geen boodschap voor de wereld.

Dus moesten vroeger de mensen naar de tempel om een lammetje of een ander dier te offeren, nu hebben wij de bediening der verzoening en mogen en kunnen we mensen tot Jezus leiden. Hoe geweldig is dat!

Wij zijn de tempel, als we vol zijn van de Heilige Geest, mobile tempels, die waar wij gaan, God bij de mensen brengen. Laten we ons daarvan bewust zijn, dat iedereen die ons ontmoet, potentieel een mogelijkheid heeft om degene die in onze tempel woont, te ontmoeten. Maar dan moeten we ook wel een beetje zuinig zijn op onszelf en de tempel goed verzorgen, of niet dan?

—————————————————-—————————————————————

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En laat je activeren om effectief te zijn in Gods Koninkrijk. Geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.