Heilig en smetteloos

Leave a comment Standard

En Hij heeft u, die voorheen vervreemd was en vijandig gezind, zoals bleek uit uw slechte daden, nu ook verzoend, in het lichaam van Zijn vlees, door de dood, om u heilig en smetteloos en onberispelijk voor Zich te plaatsen. — Kolossenzen 1:21-22 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Kol. 1:15-23

In deze tijd, die aanloopt op Pasen, is het altijd goed om nog eens extra stil te staan bij wat de Here Jezus voor ons bewerkt heeft aan het kruis, door Zijn lijden en sterven. Het oude lied zegt het zo mooi: Jezus Uw verzoenend sterven blijft het rustpunt van mijn hart (Gez. 50:3)

En inderdaad als we dat kennen, weten en eruit leven kan niets ons meer deren, kan de aanklager ons niet meer aanklagen, hoe hij zijn best ook doet, soms geholpen door onze eigen broeders en zusters. En ja, het klopt, voor onze redding waren we vervreemd en God vijandig gezind, hoe lief een aardig we misschien voor de buitenwereld ook waren, maar toch op de verkeerde weg. Maar nu we Hem hebben leren kennen als onze Heiland en Redder, zijn we verzoend, door Zijn plaatsvervangend sterven. Hij stierf, opdat wij niet meer hoeven sterven. Maar we gaan toch wel dood? Ja en nee, we gaan verder aan de andere kant van de rivier, zoals zo mooi op de rouwkaart van Hans Esbach stond. Verder in een leven altijd en eeuwig met Hem, dat is toch geweldig?

Maar dat kan alleen als we ons leven aan Hem hebben gegeven en weten gered te zijn voor de eeuwigheid. Ben je dat, weet je dat zeker? Zo niet, ga dan naar www.gratisgeschenk.nl en doe het nu.

En heb je dat wel gedaan, laat je dan niet lam leggen door de aanklager, die je verleden blijft oprakelen, want op het moment dat je de Here Jezus uitnodigt in je hart, wast Hij al je zonden, die je gedaan hebt, nog doet en zelfs die je nog zult doen, weg, zo ontzettend schoon, dat zelfs die gasten van het Forensich instituut (of CSI) er geen spoortje van kunnen vinden. En niet alleen de zonden, ook de gevolgen ervan….!

Leef daarom als zijnde heilig, smetteloos en onberispelijk , ook al komt er soms nog een vlekje op, zelfs dat verdwijnt als sneeuw voor de zon! Als we Hem onze zonden belijden Hij is getrouw en rechtvaardig om ze ons te vergeven! (1Joh.1:9) Dat is de kracht van het verzoenend sterven van onze Heiland en dat gun je toch iedereen?!

—————————————————-—————————————————————

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En laat je activeren om effectief te zijn in Gods Koninkrijk. Geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.