Zeebodembedekker

Leave a comment Standard

Want de aarde zal vol worden met de kennis van de heerlijkheid van de HEERE, zoals het water de bodem van de zee bedekt.  Habakuk 2:14 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Habakuk 2:1-14

Wat is dat toch een imposant gezicht als je op zee vaart en er overal alleen maar water is, soms kilometers diep is er water onder je, voor achter en opzij je. De kracht van water is groot, daar weten we in ons kikkerlandje alles van. We gebruiken het, we kunnen het kanaliseren, indammen of inpolderen zelfs, maar bij tijd en wijle laat de zee haar kracht zien en als je niet goed voorbereid bent, berg je dan maar.

Wel op gelijke wijze gaat het komen te gebeuren, dat de kennis van de HERE, van de heerlijkheid van de HERE, van Zijn glorie de hele aarde zal bedekken, zoals het water de zee bedekt.

De kennis van Zijn heerlijkheid, de et-kabod van God. Die glorie, die zo sterk is dat de priesters, bij de inwijding van de tempel, niet meer op hun benen konden blijven staan (1Kon.8:11)en die soms ook nu nog mensen doet vallen als je voor hen bidt. Die heerlijkheid, die geweldige glorie, door de kracht van de Heilige Geest zal de hele aarde bedekken. Er zal geen houden aan meer zijn. Dijken van religie en geveinsde vroomheid zullen doorbreken en mensen zullen vervuld worden met de Heilige Geest. Gods volk zal uitgaan en tekenen en wonderen doen door die kracht, omdat de glorie van God zo zwaar op ons zal rusten, dat mensen naar ons toe zullen komen en om gebed vragen, in plaats van andersom.

Dat is toekomst muziek? Ja en nee, want vandaag kunnen jij en ik vol zijn van Zijn glorie, van Zijn heerlijkheid. En zoals een overstroming begint met een klein beetje water dat doorsijpelt, kunnen wij het begin zijn van deze wereldwijde beweging. Zoals Smith Wigglesworth ooit zei: wacht niet op een beweging van God, wees een beweging van God!

Laat Uw glorie, Uw heerlijkheid, komen, Heer, en begin bij mij, gebruik mij voor Uw glorie!

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.