Vernederd en gehoorzaam

Leave a comment Standard

En in gedaante als een mens bevonden, heeft Hij Zichzelf vernederd en is gehoorzaam geworden, tot de dood, ja, tot de kruisdood.’ Filippenzen‬ ‭2:8‬ ‭HSV‬

Lezen: Fillipenzen 2:5 -11

De tekst van vandaag komt uit een stukje dat laat zien dat de Here Jezus 7 x vernederd werd om ook 7 x verhoogd te worden. Tel ze maar eens na!

En Hij heeft het Zelf gedaan, het is Hem niet overkomen, zoals men nog wel eens vertelt, nee, het was Zijn bewuste keuze, Hij heeft Zichzelf vernederd en is gehoorzaam geworden, tot de dood, ja tot de dood aan het kruis.

Wat mooi om daar in deze stille week bij stil staan. Want Hij koos ervoor om Gods wil te doen, naar de aarde te komen, mens te worden, te worden zoals wij, om juist voor ons te sterven en zo de verzoening in gang te zetten. Nogmaals, Hij koos ervoor. Alles wat er op witte donderdag en goede vrijdag gebeurde, was zorgvuldig gepland, zelfs Judas, Kajafas en Pontius Pilatus, hoe belangrijk ze misschien ook dachten te zijn, waren slechts marionetten in Gods plan!

Want wat er ook gebeurt, Gods plan gaat door, en Zijn plan js dat er mensen, het liefst allemaal zagen we gisteren in Losprijs, worden gered.

Want daarom is de Here Jezus in de wereld gekomen, om ons vrij te kopen, door Zijn lijden en sterven. Als je Hem aanneemt als je Redder en Verlosser, dan kan dat alleen, omdat Hij die weg is gegaan! Wat een liefde, wat een genade, zo ontzagwekkend groot.

Denk daarbij na in deze week en laat het lijden en sterven doordringen in je leven, want zonder dat offer is er voor ons geen leven meer.

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.