Ontbonden weeën

Leave a comment Standard

God heeft Hem echter doen opstaan door de weeën van de dood te ontbinden, omdat het niet mogelijk was dat Hij daardoor vastgehouden zou worden.  Handelingen 2:24 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Hand. 2:22-37

Wat moet dat een geweldig moment geweest zijn, op die Paasmorgen. Een geweldige aardbeving, Jezus, Die Zijn ogen opslaat en naar buiten treedt. Dan een engel, die de steen wegrolt. Niet omdat Hij er anders niet uitkon, maar zodat wij naar binnen konden kijken en zien dat het graf leeg was. De soldaten, die op wacht stonden, schrokken zich zowat dood!

Want de dood kon Hem niet vasthouden, Hij had namelijk niets gedaan. Het loon van de zonde is de dood, zegt Rom.6:23, maar aangezien Hij zonder zonde was, moest het dodenrijk Hem laten gaan. De weeën van de dood werden ontbonden en er vond een nieuwe geboorte plaats, daarom is Hij de Eerstgeborene uit de doden! De banden, want zo kan je het ook vertalen, van de dood zijn verbroken. En Jezus moest er uit.

Het was , zoals altijd een samenwerking van de gehele Drie-eenheid: de Vader wekte Hem, op, Jezus stond op en de Heilige Geest deed het. Want zonder Pasen is ons geloof tevergeefs, dan zijn we nog in onze zonden, zegt Paulus in 1Kor.15 en zijn we zonder hoop. Het is dan ook belangrijk voor onze redding dat we in de opstanding geloven, zegt Rom 10:9 ‘Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden.’

‭‭Romeinen‬ ‭10:9‬ ‭HSV‬‬

Laat het dus nooit roven, door wat voor leer dan ook, want Hij ìs opgestaan. En omdat Hij leeft, hoef ik niet bang te zijn voor morgen, omdat Hij leeft, mijn angst is weg, omdat ik weet, Hij heeft de toekomst en het leven is het leven waard omdat Hij leeft!

De dood is nog de laatste vijand, maar is ook verslagen en nu de ingang geworden tot het eeuwige leven! Daarom is Pasen zo’n geweldig feest en mogen we het tegen elkaar zeggen: de Heer is waarlijk opgestaan!

En Diezelfde Opstandingskracht, Die Jezus uit de dood deed opstaan leeft in ons! Halleluja!

Muziek: because He lives

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.