Leve de Koning

Leave a comment Standard

‘Hij zal leven! Men zal Hem van het goud van Sjeba geven, men zal voortdurend voor Hem bidden, de hele dag zal men Hem zegenen.’

‭‭Psalm‬ ‭72:15‬ ‭HSV‬‬

Lezen: Psalm 72

Vandaag vieren we de verjaardag van onze Koning, Willem Alexander en deze tekst vond ik op Groot Nieuw Radio, heel toepasselijk. Want we hebben een taak, als christenen. We kunnen natuurlijk veel kritiek hebben op ons Koningshuis, maar dat is niet onze taak, onze taak is om voor hen te bidden. Dat vinden we terug in deze Psalm, maar ook in 1 Tim. 2 roept Paulus op om te bidden voor alle koningen en hooggeplaatsten. Als we dat doen kan de kritiek wel eens verstommen. ‘Als je op je knieën ligt is het moeilijk schoppen’ zei ooit iemand eens en het is waar.

Dus mogen we hem rijkdom toewensen en uiteraard veel wijsheid in de vorm hoe hij dit, uitgeklede, koningschap zal invullen, samen met zijn vrouw en dochters. Er staat ook voortdurend, dus niet zomaar eens een keertje als je het te binnen schiet, nee voortdurend en je mag hem de hele dag zegenen, goede woorden over hem uitspreken.

Wanneer we met zijn alleen dat gaan doen, zal er iets in hem gaan veranderen, want wie kan er nu onveranderd blijven met zoveel zegen dagelijks over hem uitgesproken?

Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ook Hij, zoals zijn overgrootmoeder, Koningin Wilhelmina, de Here Jezus zal leren kenen, als zijn Heiland en Verlosser. Opgegroeid in een vrijzinnig milieu is dat gewoon nodig, dus zet ook de koning op je lijstje van mensen waar je doeltreffend voor bidt, gaan we zien wat er gebeurt!

Een fijne Koningsdag!

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.