Geschapen

Leave a comment Standard

U bent het waard, Heere, te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de kracht, want U hebt alle dingen geschapen, en door Uw wil bestaan zij en zijn zij geschapen.’

Openbaring 4:11 HSV

Lezen: Openb. 4:1-11

Er wordt ons, in dit tekstgedeelte, een doorkijkje in de hemel gegund. Wat een geweldig mooi tafereel is dit. 24 oudsten op de troon en de Here God in hun midden, lofprijs en aanbidding alom, want Hij troon op de lofzangen van Zijn volk, of dat nu in de hemel of op de aarde gebeurt.

En wat zingen ze dan? Niet dat er een oerknal was, niet dat we geëvolueerd zijn, nee dat God alle dingen geschapen heeft en dat alle dingen door Zijn wil bestaan en ze geschapen zijn. Dat is hier nog een zonder twijfel neergezet.

De evolutie theorie, nog steeds een theorie of een leer, berust net zoveel, of misschien nog wel meer, op geloof dan ons geloof dat God alles geschapen heeft. Al die dieren, die plantjes, de bloemen, kijk eens om je heen in de natuur, hoe alles weer in bloei komt in het voorjaar. Achter al deze dingen zit een plan.

Zo zit dat ook met ons leven, we zijn hier niet toevallig. God heeft een plan met ons leven en dat is hoogstwaarschijnlijk nu net niet waar we ons in bevingen. Want Zijn plannen voor ons zijn plannen van hoop en een hoopvolle toekomst, Zijn wil voor ons is het goede, het welgevallige echte volkomene. En de meeste mensen leven daar nog niet (geheel) in, door allerlei omstandigheden.

Wel laten we ons volledig overgeven en alles wat het ontvangen van die zegen in de weg staat, afleggen, ons volkomen aan Hem toewijden en gaan leven in die zegen. Wat Hij heeft niet alleen alles geschapen, nee, wat Hij geschapen heeft is ook nog eens perfect. En alle imperfectie komt van de tegenstander. Maar aan het kruis heeft Jezus God weer met de wereld verzoend en is er geen grond om ons nog langer te knechten. Neem. Daarom je beloofde land in bezit en wandel, je roeping waardig. Want de schepper aller dingen heeft een plan met je leven, zoel dat op en wandel erin, dan komt de zegen vanzelf

Dit geeft ons een voor proefje van hoe het straks zal zijn, maar ook nu mogen we al in de zegen wandelen.

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.