Ik zie, ik zie wat jij niet ziet

Leave a comment Standard

Wij houden onze ogen immers niet gericht op de dingen die men ziet, maar op de dingen die men niet ziet; want de dingen die men ziet, zijn van het ogenblik, maar de dingen die men niet ziet, zijn eeuwig.  2 Korintiers 4:17-18 (Herziene Statenvertaling)

Deze tekst schreef Paulus niet als een dood doenertje in het kader dat we het nu misschien moeilijk hebben, maar dat eens alles goed komt. Zo is het geloof vaak genoeg gebruikt, of misschien wel misbruikt. En natuurlijk komt er een nieuwe tijd, waarin we ten volle mogen leven uit de genade en in alle zegeningen, die God zal geven aan Zijn kinderen in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde. Maar het ‘stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw’, het volkslied van de berustingsleer is niet bijbels onderbouwd.

Want dat we zijn gericht op het onzichtbare, duidt ook op de geestelijke wereld, die rondom ons is, waar machten en krachten zich inspannen om het ons moeilijk te maken, van het geloof af te wijken en zeker niet om vruchtbaar te zijn in Zijn Koninkrijk. Dus om ons af te houden van onze bestemming in God. En berusting is er daar eentje van. Want als we berusten in de omstandigheden, dan kennen we onze kracht niet, beter gezegd, de Opstandingskracht, Die Jezus uit de dood deed opstaan en Die in ons woont en waardoor er niets meer onmogelijk is, voor wie gelooft.

Dat is geen opruiend praatje, geen opzwepende taal, het is het Woord van God! Wandelen in geloof, is wandelen in het onzichtbare, handelen niet op wat je ziet, maar op wat je gelooft. Dan gaat er een wereld voor je open in het bovennatuurlijke, datgene waarin we behoren te wandelen. We mogen ons uitstrekken naar tekenen en wonderen, omdat de Here Jezus ons dat Zelf beloofd heeft. Ik verzin het niet, Hij deed het! Dat is geloof, je er naar uitstrekken en het gaan doen. Geloof is actie, passief geloof is geen geloof, we moeten in actie komen, risico’s gaan nemen, voor schut durven staan, maar dan ga je ook dingen zien, die met het waarneembare oog niet te zien zijn.

Hij, Christus in ons, de hoop der heerlijkheid, geopenbaard door Zijn Geest, door ons heen werkend, zal de wereld versteld doen staan. Durf je zo te gaan kijken naar de omstandigheden? Ik zie het omdat ik Hem zie, in mij, meer en meer. Spannend? Dat zeker, saai? dat zeker niet! Gezegende dag!

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.