Heb je Hem?

Comment 1 Standard

Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.  1 Johannes 5:12 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1 Joh.5: 1-13

Een mooie vervolg tekst op onze Opfrisser van gisteren Geschenk

Eigenlijk heel eenvoudig de toegang tot het eeuwige leven uitgelegd. Zonder de Zoon (van God, de Here Jezus Christus, Die in het vlees gekomen is) ontvang je, heb je geen eeuwig leven. Hoe je je stinkende best ook doet, het gaat je never nooit lukken.

Veel mensen spannen zich in, doen ontzettend veel moeite, maar hebben geen zekerheid als we ze de vraag stalen: ‘Stel dat je op dit moment zou sterven, zou je dan zeker weten, voor de volle 100 % dat je naar de hemel zou gaan?’

En toch is dat een hele belangrijke vraag, want het is belangrijk dat je weet waar je je leven na de dood doorbrengt. En je kunt het weten, deze tekst helpt je daarbij. Want heb je de Zoon? Vers 12 helpt je daarbij En dit is het getuigenis, namelijk dat God ons het eeuwige leven gegeven heeft; en dit leven is in Zijn Zoon.

Buiten de Here Jezus om, buiten het geloof in Hem, is er geen eeuwig even. Hard maar waar. Dus rondom ons heen bevinden zich nog zoveel mensen, die Hem nog niet kennen, die dus verloren gaan. En het is onze taak (daar heb je hem weer) om het ze te vertellen. Want als wij niets doen, wie dan wel? Dat is de tekst van het tegeltje dat we kochten bij de Musical ‘Soldaat van Oranje’ en het hangt hier in de kamer.

Want als al die mensen, die hun leven gegeven hebben voor onze vrijheid niets hadden gedaan, dan hadden wij nu niet in vrijheid geleefd. Daarom was het gisteren dodenherdenking en vandaag Bevrijdingsdag. Maar trek het ook eens door naar het geestelijke? Als wij het ze niet vertellen, wie dan wel? Iedereen van ons is geroepen om in de bediening der verzoening te staan, om een getuige te zijn van Jezus.

Geef dus de vrijheid, die we in Christus hebben, door, aan wie het maar horen wil, want de oogst is groot, maar de arbeiders zijn weinig. Bid daarom de Heer van de oogst, dat Hij arbeiders uitzendt in Zijn oogst, opdat niemand verloren gaat!

Advertenties

Een gedachte over “Heb je Hem?

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.