Alle dingen geschapen

Leave a comment Standard

U bent het waard, Heere, te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de kracht, want U hebt alle dingen geschapen, en door Uw wil bestaan zij en zijn zij geschapen.  Openbaring 4:11 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Openbaring 4:1-11

Gisteren was de stelling op Groot Nieuws Radio of alles wat er gebeurde een doel had. Ca. 75% geloofde dat van hen, die reageerden. Het is een beetje een lastige stelling, omdat je ermee al snel in de sfeer van de berusting belandt. Nu is dat een beetje de Trend, die ik hier en daar bespeur, terwijl wij toch leven vanuit de opstandingskracht van de Here Jezus, of dat tenminste zouden moeten doen. Ondanks de feiten, dat mensen die ons lief en dierbaar zijn (op soms jonge leeftijd) sterven…..

In ieder geval is het zo dat God alle dingen geschapen heeft, dus ook de duivel, die vanaf het begin een mooie cherub was en die ws de aanbidding leidde, totdat hij in opstand kwam en uit de hemel geknikkerd werd.

Maar ook jij en ik zijn geschapen met een doel, evenals de duizenden geaborteerde kinderen en de dingen waarvan wij het niet altijd snappen. Maar daarom is geloof ook geloof, je hoeft het niet te snappen, je mag erop vertrouwen.

De evolutie theorie is misschien nog wel een groter geloof, dan het geloof dat er een Hogere Macht achter alles zit…, of niet dan?

Maar nogmaals, jij en ik zijn geschapen met een doel en dat is God groot te maken met ons leven en in ons leven. Er te zijn voor Zijn glorie, vol van Zijn glorie en heerlijkheid, opdat anderen jaloers worden en ook willen hebben wat jij en ik hebben: de tegenwoordigheid van God in ons leven. Vol van Zijn opstandingskracht betekent dat dat we dezelfde dingen doen, om nog maar niet te spreken van grotere dingen, die de Here Jezus deed, tot eer van Zijn naam en de glorie van God. Dat is het plan met ons leven, wat God voor ons klaar heeft liggen. Dat wij niet buigen voor de omstandigheden, maar de omstandigheden voor ons! We mogen leren om ons uit te strekken neer een bovennatuurlijk leven, waarin wonderen gewoon zijn en we ons verwonderen als er buitengewone wonderen gebeuren.

Dan is er geen plaats meer voor berusting, maar zijn we strijdvaardig als onrecht, ziekte en dood nadert en wijzen we hen de plaats die hen toekomt: onder onze voet!

Geestelijke spierballentaal? Yep, maar het wordt tijd dat we onze spierballen gaan trainen door uit te stappen in geloof en het gewoon te gaan doen. Want dat is Gods doel, daarom ben je geschapen in een tijd als vandaag: om ZIjn glorie te laten zien, waar je ook bent! Wacht niet op een beweging van God, wees een beweging van God

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.