Opwekking

Leave a comment Standard

Vele volken zullen gaan en zeggen: Kom, laten wij opgaan naar de berg van de HEERE, naar het huis van de God van Jakob; dan zal Hij ons onderwijzen aangaande Zijn wegen, en zullen wij Zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan, en het woord van de HEERE uit Jeruzalem.  Jesaja 2:3 (Herziene Statenvertaling

Lezen: Jesaja 2:1-5

Deze profetie van Jesaja moet nog worden vervuld. Je kunt er een heenwijzing in zien naar het duizendjarige vrederijk, wat nog moet komen. Een tijd dat er echte vrede zal zijn en geen oorlog, geen geweld. Sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog is er nog nergens overal vrede geweest, altijd is er wel ergens een oorlog, groter of kleiner. We zijn er dus nog lang niet…. maar wat zal dat geweldig zijn! Als de volken zullen opgaan naar Jeruzalem om over God te leren. Velen beschouwen dat letterlijk, maar dan moet er nog een moskee verdwijnen en een nieuwe tempel komen op de tempelberg en dat zal niet zonder slag of stoot gebeuren, dat zal duidelijk zijn. Er zijn bronnen die beweren dat al het materiaal voor een nieuwe tempel al klaar ligt en zelfs de financiën al rond zijn. Ik weet het niet, het zou zomaar kunnen.

Vast staat het Woord van God, dat zwaarden zullen worden omgesmeed als snoeimessen (vers 5) een tekst die je tegenkomt op het gebouw van de Verenigde Naties. En dat de wereld hongert naar het Woord van God. En het lijkt nu dat dat nog ver weg is, zeker in Nederland, waar kerken sluiten en we langzaam een minderheid aan het worden zijn. Toch broeit er overal opwekking. Geven mensen hun leven op straat aan Jezus, jazeker, ook in Nederland, zie je jonge mensen uitstappen in geloof en roept God mensen voor een krachtige bediening. Statistisch gezien verdwijnt de kerk uit onze samenleving, maar het CBS rekent niet met opwekking. En die komt eraan, die is er al! Als wij onze verantwoording nemen en gaan getuigen gaan er mensen tot geloof komen. De enigen die de terugloop in de kerken kunnen stoppen zijn wij, als we breken met de geest van religie, gaan doen wat Jezus opdroeg en gaan, en getuigen in de kracht van Zijn Geest. We kunnen opwekking heel groot zien en dat mag en dat kan en dat zal, maar iedere ziel die tot Jezus komt is opwekking, iedere zieke die genezen wordt is opwekking. Dus ga er op uit, ga niet zitten wachten tot Jezus komt, maar zorg dat Hij kàn komen, omdat het evangelie van het Koninkrijk aan alle volken is verkondigd. De bal ligt bij ons….. nu nog scoren,

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.