Geef toe

Comment 1 Standard

Juich voor de HEERE, heel de aarde; dien de HEERE met blijdschap, kom voor Zijn aangezicht met vrolijk gezang. Weet dat de HEERE God is; Híj heeft ons gemaakt – en niet wij – Zijn volk en de schapen van Zijn weide.  Psalmen 100:1-3 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Psalm 100

Eigenlijk is dit een heel bijzondere Psalm, kort maar krachtig, maar gericht op wereldevangelisatie. Want de gehele aarde wordt opgeroepen om te juichen. En juichen is niet zachtjes, dat gebeurt met stemverheffing. Als Ajax vanavond gehuldigd wordt in 020 dan gaat dat niet zachtjes. Hoeveel te meer zouden wij een kabaal voor de Here moeten maken. Strong zegt dat het onder andere betekent: luid roepen, dus maak een vrolijk geluid voor de Heer. Verhef je stem! En laat zien dat het dienen van Hem met blijdschap gebeurt! Laat zien dat geloven iets bijzonders is, geen strak keurslijf van ‘does en don’ts’ , maar een genaderijke, liefdevolle God dienen, liefhebben, met Hem wandelen, wat je vreugde geeft, vreugde over je redding, vreugde over de mooie woorden die Hij tot je spreekt, omdat je met Hem praat etc. Maar laat de blijdschap eraf spetteren! Dan zal de wereld erkennen dat Hij God is en ons heeft gemaakt. Dat is dat stukje wereld evangelisatie waar ik over sprak, we zien dat ook in het tweede deel, waarin de wereld wordt uitgenodigd om de poorten van de tempel binnen te gaan, dus zowel Jood als heiden.

En we hebben een wereld te winnen, mensen. Een wereld die God niet wil kennen, ook omdat ze beschadigd zijn door hypocriete mede broeders en zusters, of die zich zo noemen en dus de zaak van de Here Jezus geen goed hebben gedaan. We mogen ons naar die mensen verootmoedigen, namens die ‘broers en zussen’ en om vergeving vragen, dat opent deuren….

Maar Hij is onze Maker, en niet wij Hem. Dat hoor je sommigen wel eens zeggen, dat we een God gecreëerd hebben, maar dat is nonsens; Hij schiep ons, de schapies van Zijn weide. En een schaap heeft een herder nodig. Ik zag gisteren een foto op Facebook van een schaap dat al een hele tijd in het wild geleefd had, helemaal verpauperd en het kon haast niet meer overleven, omdat het nooit geschoreners en onderhouden was. Daarom hebben we een Herder nodig, maar ook een gemeente, waar een herder is, om ons te laten scheren, soms letterlijk en figuurlijk, maar ook ons ons te voeden en te laten verzorgen.

Gods liefde is groot genoeg voor de hele wereld, net als dat het offer van de Here Jezus groot genoeg is, en de oogst is groot, het probleem zijn de arbeiders, weet je nog, en dat zijn jij en ik, dus waar wachten we nog op?

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf maandag 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Een gedachte over “Geef toe

  1. Beste Arie, ik merk nu pas dat ik langs deze weg je kan aanschrijven.
    Ik wil je ontzettend graag laten weten wat dankbaar dat ik ben voor jouw bemoedigingen elke dag. Zo klip en klaar van hart naar hart… je maakt de bijbel voor velen zoooo begrijpbaar. Xxxx

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.