Één mens

Leave a comment Standard

Want omdat de dood er is door een mens, is ook de opstanding van de doden er door een Mens..  1 Korintiers 15:20-22 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1Kor.15:12-26

We hebben een levende Heiland en dat dat zo is laat Hij iedere dag weer zien door de tekenen en wonderen die we mogen doen in Zijn Naam. Want we bidden niet in de naam van een dode, maar van een levende Jezus.

Dat contrast laat onze tekst vandaag ook duidelijk zien. Adam is dood, en door de zondeval is het gegeven dat alle mensen moeten sterven. Het is de enige echte zekerheid in je leven. Maar dan?

Maar het is een net zo groot gegeven dat ook alle mensen weer zullen opstaan, gelovigen en ongelovigen. En of je nu ergens in een graf ligt, of in de zee, of dat je as de lucht in is geschoten zoals bij Hazes sr, of in de ongebluste kalk is terecht gekomen, of in een massagraf ligt of weet ik niet wat er allemaal kan gebeuren, je lichaam staat op, zoals ook Jezus is opgestaan. Alleen de vraag is wat gebeurt er dan? Als je gelooft kom je op de nieuwe aarde, zegt de bijbel en als je niet gelooft, niet. Dan ga je naar de plaats die we hel noemen. Sommigen geloven er niet in, maar de Here Jezus laat er geen misverstand over bestaan. Het ontkennen van de hel ontneemt ons de noodzaak om te evangeliseren, maar het beseffen dat die verschrikkelijke plek er wel is, drijft je aan tot actie. Reinhardt Bonnke zei dat we de hel moeten plunderen, en dat kunnen we in de kracht van de Heilige Geest, door op een effectieve manier zieken te winnen.

Want Adam ging de mist in, maar Jezus ging het graf uit, wij gaan door Adam allemaal dood, maar door Christus leven wij. En we zullen het eeuwige keven niet krijgen, nee, we hėbben het al. Door een mens in de penarie, door een Mens weer uit de penarie, als we geloven, dat Hij onze Heer is en is opgestaan, voorwaarde voor je redding!

De opstanding is cruciaal, zonder opstanding geen hoop, maar Hij leeft, vandaag al gemerkt?

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf maandag 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.