Vrij moedig

Leave a comment Standard

Werp dan uw vrijmoedigheid niet weg, die een grote beloning met zich meebrengt..  Hebreeen 10:35 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Hebr. 10:32-39

En tijdje geleden kregen we van Margreet tijdens een Discipel-bijbelschool avond een klein schoolbordje met een krijtje. Hier moesten we iets opschrijven waarin we graag wilden groeien voor de Heer. Ik schreef het woordje vrijmoedigheid op (paste niet eens)

‘Was je dat al niet dan?’, zul je je misschien afvragen. In vergelijk met sommigen misschien wel, maar ik wilde meer. Met nog meer durf en lef (gezonde lef) uitstappen. Tijdens de Europe Arise conferentie maakt ik kennis met een jonge gast, Arnt, uit Heerenveen, studerende in Enschede. Ik ben 3x zou oud. Ik mocht hem wat tools aanreiken om effectief te zijn, maar wat ik van hem leerde was…… vrijmoedigheid. Met 0,0 angst en schaamte stapt hij op iedereen af. Ik was hem soms kwijt, want dan stond hij al ergens te praten met iemand, die ik niet durfde aanspreken. Dat leerde ik van hem en nog steeds. Als ik zijn avonturen met God lees op de United Hyves app dan ben ik dankbaar hem ontmoet te hebben. In september gaan we ws een event organiseren in Enschede om mensen te activeren. 30 en 31 aug om precies te zijn. Hou de Opfrisser in de gaten, want we zullen het ook hier aankondigen.

Vandaag gaat het over vrijmoedigheid, onbeschroomd spreken zegt Strong. Zonder schaamte. En dan wacht er een grote beloning. Waar? In de hemel? Daar kom ik door genade, hoef ik niks voor te doen. Hier dan? Dat denk ik wel. Want als we vrijmoedig zijn, onbeschroomd, dan gaan we de meest mooie dingen met God beleven. Dan is iedere dag een avontuur, spannend, dat wel, maar nooit saai. Het wordt tijd dat we uit onze comfort zone komen en risico’s gaan nemen. Als we nooit voor iemand bidden voor genezing, zullen we ook nooit iemand genezen zien worden op ons gebed. Als we nooit evangeliseren, zullen we ook niemand tot Jezus leiden. En de outreaches zijn maar een deel, een oefening voor het alledaagse. We horen het iedere dag te doen.

Meer vrijmoedigheid, we kunnen het allemaal gebruiken. Ik plaatse al eens een Opfrisser met een gebed om meer vrijmoedigheid. Hier is de link Het heeft mij geholpen en ik bid het nog steeds regelmatig.

De NBG zegt: Geef je vrijmoedigheid niet prijs, laat niemand je die afpakken. Trek je van kritiek etc. niets aan, dat is jaloezie van mensen die het niet durven, maar ga het gewoon doen. Er zaten 12 discipelen in de boot, maar slechts eentje heeft kunnen zeggen dat hij op het water gelopen heeft en zelfs toen dat mis ging trok Jezus Hem eruit. Wees dus niet bang, stap uit die boot en ga het gewoon doen! Geloof zonder daden is dood, zegt Jacobus, laat zien dat je een levend geloof hebt. En ja, je bibbert misschien als een rietje maar de Heilige Geest in je laat je niet in steek. Hij wacht tot Hij in en door jou, in actie kan komen…. laat Hem niet langer wachten

Fijne en spannende dag vandaag!

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.