Oneindig veel meer

Leave a comment Standard

Hem nu Die bij machte is te doen ver boven alles wat wij bidden of denken, overeenkomstig de kracht die in ons werkzaam is, Hem zij de heerlijkheid in de gemeente, door Christus Jezus, in alle geslachten, tot in alle eeuwigheid. Amen.  Efeziers 3:20-21 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Efeze 3:14-21

Deze tekst wordt vaak geciteerd, maar dan wordt er iets wezenlijks uitgehaald. We zeggen dan dat God bij machte is meer te doen dan wij bidden of beseffen. En dat is op zich wel waar, maar het is niet de hele tekst, die zegt dat Hij wil doen door de kracht, Die in ons werkzaam is! Heel vaak vragen wij God om dingen te doen die Hij óns heeft opgedragen om te doen. We bidden dan of Hij de zieke wil genezen. Dat is mooi, maar Hij heeft het óns opgedragen om te doen. En als het dan niet gebeurt zeggen we dat God niet meer geneest. Misschien moeten we onze zegswijze wel aanpassen en zeggen dat wíj het niet meer doen. Natuurlijk weet ik ook wel dat er mensen niet genezen zijn, waarvoor veel, ook met autoriteit etc gebeden is, maar we hebben de belofte dat als we op zoeken de handen leggen, deze zullen genezen. En naar die belofte strek ik mij uit.

Want ik twijfel niet aan Zijn belofte, ik wil die werkelijkheid zien worden, meer en meer.

Door de doop in de Heilige Geest woont Dezelfde kracht, Die Jezus uit de dood deed opstaan, in ons en staat Die ons ter beschikking. Wanneer we die kracht kunnen activeren en erin gaan wandelen gaan de tekenen en wonderen ons volgen, i.p.v. dat wij de tekenen en wonderen volgen. Maar dan zullen we uit moeten gaan stappen. Ik heb het al eens vaker vergeleken met een e-Bike, die gaat pas werken als we gaan trappen, als we in beweging komen, eerder doet hij niets. Zo is het ook met de Heilige Geest, als wij niet in beweging komen, merk je niet af nauwelijks dat Hij er is, maar als je gaat bewegen…. Onze tegenstander wil niet dat we dat gaan doen, dus komt hij met allerlei leugens aan in je denken: dat is niet voor jou, jij bent nog te zondig, alleen voor mensen met een bediening etc. Logisch want een Geestvervulde kerk, met Geestvervulde mensen zorgt ervoor dat hij terrein gaat verliezen, omdat we dan de zieken gaan genezen en de verlorenen gaan winnen. Dus zolang we nog in de leugen geloven zitten we onder de maat. Onder de maat van deze tekst, onder de maat van wat God voor ons in petto heeft.

Ga bewegen, stap uit, bid vandaag voor iemand met hoofdpijn of een zere knie, begin rustig, oefen je geloof en word er sterker en sterker in. Op een dag zul je iemand uit een rolstoel doen opstaan of iemand van kanker genezen, heb je een woord van kennis of een profetie en stap je uit in het bovennatuurlijke.

In september starten we weer 2 trainingen. Op de maandag over Bovennatuurlijk, natuurlijk en op de woensdag de Profetenschool. En op 6 juli de SWAT, wil je gaan bewegen, laat je dan activeren. Wij willen je erbij helpen, en de Helper bij uitstek sowieso.

Wees gezegend om een zegen te zijn en om Zijn heerlijkheid te verspreiden, de wereld wacht erop, de wereld wacht op jou!

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.