Alles is mogelijk

Leave a comment Standard

Alle dingen zijn mij mogelijk door Christus, Die mij kracht geeft.  Filippenzen 4:13(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Fil.4:10-19

Er wordt ons door de Here Jezus Zelf in Math.17:20 beloofd, dat als we maar een geloof als een mosterdzaadje zouden hebben, er niets meer onmogelijk is voor ons. Dat geldt in bijzondere omstandigheden, zoals Paulus ons die schetst in vers 12, waarin het lijden om de Naam van Jezus expliciet genoemd wordt, de verdrukking die Hij mee maakt om het evangelie te verkondigen, maar het geldt feitelijk in iedere en voor iedere situatie. Want het is Christus Zelf, Die ons kracht geeft. En dat woordje kracht is weer Dunamis, en duidt dus op de Heilige Geest.

Met andere woorden, als we vervuld zijn met de Heilige Geest, dan kunnen we echt alles, omdat de God van hemel en aarde in ons woont en door ons heen wil werken. De Ruach Hakodesh, de levensadem van God wil ons vervullen, schoonblazen, bekrachtigen met bovennatuurlijke gaven etc.

Wat is dat toch een geweldig iets. Besef, dat waar wij komen, wij Hem binnendragen, in onszelf. Dat dan de duisternis moet wijken voor het Licht, dat wij zijn. Dat we Zijn tegenwoordigheid in ons hebben, maar besef ook, dat wij bepalen wat Hij mag doen. Als we stilletjes in ons kleine hoekje blijven zitten, gaat er iets gebeuren, maar als we de korenmaat van ons licht vandaan halen en gaan shinen (schijnen) dan gaan er dingen veranderen, dan wordt Hij in ons openbaar en zal er helemaal niets meer onmogelijk zijn

Wat je omstandigheden ook zijn vandaag, wat er ook op je afkomt, besef het en leeft het uit: ik kan alles aan, want Hij, de Here Jezus geeft mij kracht, wat kan een mens mij dan nog doen? In Hem zijn we meer dan overwinnaar! Leef vanuit Zijn opstandingskracht, in je, vandaag en iedere dag!

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf maandag 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.