Trouwe roeper

Leave a comment Standard

Hij Die u roept, is getrouw: Hij zal het ook doen.  1 Tessalonicenzen 5:24 (Herziene Statenvertaling)

Lezen 1Thes.5:23-28

We hebben allemaal een “roeping”, de één misschien duidelijker dan de ander, maar we hebben er allemaal eentje. Want God heeft ons geroepen, uit de “duisternis tot Zijn wonderbaar licht”, dat is de roeping die elk mens heeft, gelovig of ongelovig, want God wil dat alle mensen worden behouden. Als je de Here Jezus uitnodigt in je hart heb je aan die roeping gehoor gegeven en ben je overgezet van het rijk der duisternis, naar het Koninkrijk van het Licht, eindbestemming: eeuwig leven.

Daarnaast heeft ieder men de bediening der verzoening en zijn we dus geroepen om het evangelie door te heven en mensen in contact te brengen met Jezus, zodat ze aan de eerste roeping gehoor kunnen geven. Dit is niet te verwarren met die van evangelist, want dat is geen roeping, maar een bediening, waar je ook voor geroepen wordt, overigens.

En dan kan God je nog ergens voor roepen, voor een specifieke taak of bediening. Dat kan doordat je Zijn stem hebt gehoord, of omdat iemand een profetisch woord over je heeft uitgesproken. Dat moet je dan weer toetsen, aan het Woord en aan de Geest, Die in je hart woont. Soms bevestigt de Here dat ook weer op een andere manier. Soms ervaar je strijd, als je die roeping hebt ontvangen. Dan wordt het een hele krachtige, want het rijk der duisternis gaat zich ermee bemoeien….

Hoe te ook zij, Hij, Die ons roept, is getrouw. Hij laat je niet aanmodderen, Hij zal het ook doen. Als Hij je roept dan schenkt Hij, met Zijn Geest, ook de bekwaamheid, de middelen en al het andere wat je nodig hebt om die roeping te volbrengen. Er is echter één ding wat jezelf moet doen, en dat is in die roeping gaan staan, het gehoorzamen, Hem gehoorzamen, dan treedt alles, wat Hij voor je klaar heeft liggen, in werking.

Dat heeft weer te maken met geloof en vertrouwen, en als we dat hebben, dat zagen we gisteren al, is ons niets meer onmogelijk.

Wat voor roeping je ook hebt, vertrouw erop dat Hij het gaat doen, maar zet die eerste stap om het in werking te stellen en je zult verbluft zijn, wat er allemaal mogelijk is. God vraagt: Wie zal Ik zenden? Ons antwoord mag zijn: Zend mij!

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf maandag 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Op 23 september start onze nieuwe module ‘Bovennatuurlijk, natuurlijk’ in Dordrecht en op 25 september ‘de Profetenschool’

Opgave:http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-bovennatuurlijk-natuurlijk-62090939672?ref=estw

En http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.