Hemelvaart

Leave a comment Standard

Hij leidde hen naar buiten tot bij Bethanië. En Hij hief Zijn handen op en zegende hen. En het geschiedde, terwijl Hij hen zegende, dat Hij Zich van hen verwijderde. En Hij werd opgenomen in de hemel. En zij aanbaden Hem en keerden terug naar Jeruzalem met grote blijdschap.  Lucas 24:50-52 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Lukas 24:49-52

Hemelvaart, wat moet je ermee? In traditionele kerken is er nog wel een dienst, meestal iets eerder zodat je van de dag kunt genieten, maar in evangelische en pinksterkringen is er al helemaal geen dienst meer. Dus, en dat heb ik al vaker gezegd, moeten we niet gek opkijken als we deze dag over niet al te lange tijd kwijt zijn en die is ingeruild voor het Suikerfeest of zo….

Veel mensen begrijpen het ook niet. Dat je eigenlijk feest viert omdat Jezus weg is gegaan. Kijk Zijn komst en zo, duidelijk, maar Zijn vertrek…? Rare jongens, die christenen, zou Obelix zeggen.

Maar het is een feestdag, want Jezus werk op aarde was klaar. Hij had geleden voor onze zonden, was gestorven en begraven, opdat wij dat niet meer hoeven meemaken. Heeft Zijn discipelen 40 dagen lang het Koninkrijk van God uitgelegd (zie Hand. 1) en drukt hen nog eens op het hart om in de stad te blijven, totdat ze de belofte van de Vader zouden hebben ontvangen. Dan heft Hij Zijn handen op en verlaat Zijn discipelen al zegenend. En Hij wordt opgenomen in de hemel. En daar zit Hij aan de rechterhand van de Vader en bidt voor ons. We hebben dus een zegende en biddende Heiland in de Hemel, die ook biddend en zegenend zal terugkomen, want Hij komt op dezelfde manier weer terug, zeiden de engelen. Daarom gaan de discipelen aanbiddend en vol blijdschap en verwachting naar Jeruzalem terug.

Vanaf dat moment regeert Koning Jezus en zijn wij, Zijn discipelen, Zijn ambassadeurs, die het Koninkrijk van God moeten bekend maken en vestigen. Niet makkelijk? Als je het in eigen kracht doet niet, maar ook wij hebben de Belofte van de Vader, de Heilige Geest, als je Die hebt en vanuit die Kracht werk is het een makkie. Dan komen er binnen de kortste kerken duizenden tot geloof. Wat we moeten doen is checken of we die kracht hebben en er dan gebruik van gaan maken. Moet je eens letten wat er gebeurt. Jezus zei dat het beter was dat Hij heen zou gaan, ander kon de Heilige Geest niet komen. We leven nu in het tijdperk van de Heilige Geest. Rondom ons komen horden mensen tot geloof. De boze wil ons doen geloven dat het afgelopen is met de kerk, maar wanneer we onze positie in gaan nemen, staan we voor de grootste opwekking, ever. Ik heb er geloof voor: Europe Shall Be Saved!

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf a.s. maandag 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Op 25 september ‘de Profetenschool’ Opgave:

http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.